Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Akvarellmaling

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-25, 18:02   #1
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Akvarellmaling

Er det noen her som vil dele litt?
Jeg falt for fristelsen og kjøpte ark, pensel og maling på Søstrene Grene og jeg angrer! Snakk om dårlig kvalitet.
Men hvor og hva handler jeg? Trenger ikke alt utstyr med en gang, men noe som gjør at jeg kan starte og faktisk kose meg med det og ikke irritere meg over kjip kvalitet.

Gammel 03-05-25, 19:52   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akvarellmaling

Ja! Jeg plukket opp igjen akvarellene etter at de hadde ligget brakk siden videregående. Jeg gikk på tegning, form og farge og var ganske god i akvarell, men syns ikke det jeg lagde var så fint. Vi drev med mye vått i vått, og veldig klassisk.

Men under pandemien fant jeg ut at jeg skulle prøve meg igjen. Jeg har kjøpt farger og nye pensler på De holder til ved Blå i Oslo, men har også nettbutikk. Jeg gikk for disse syntetiske penslene i stedet for mårhår. Tenkte jeg kunne oppgradere litt etterhvert.

Jeg har også kjøpt noen japanske akvareller som kalles gansai tambi, som er litt anderledes. Man kan både få dem til å se ut som vanlig akvarell, eller man kan male tykt slik at det nesten får en lakk-effekt.

Domestika har mange videokurs, de syns jeg har vært veldig fine for inspirasjon og teknikk. De har salg på kurs hele tiden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-25, 21:25   #3
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Takk! Veldig fint med konkrete forslag.

Gammel 06-05-25, 22:07   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøpte dette settet i sin tid og har komplettert med nye farger da en av ungene i huset ble interessert. Denne butikken har mye fint, de har tilbud på akvarell akkurat nå. De holder til i Oslo, og har nettbutikk.

Dette settet inneholder et lite skrin med farger og en blokk med ark.

https://www.tegne.no/produkt/cobra-gavesett/

Butikken heter Tegne og holder til i Pilestredet her i Oslo, jeg ser de har butikker i Bergen og Åsane.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.