|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Jeg hører på NRK Lokalen, og det snakkes om prisen på kaffe. Da kom jeg på at jeg i går betalte 69 kr for en latte, noe jeg syntes var temmelig mye. Det er mulig jeg har betalt det samme tidligere uten å registrere prisen, men oftest kjøper jeg svart kaffe, da jeg foretrekker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Jeg var på restaurant for noen dager siden, og så på kvitteringen at en (glass)flaske Cola og en kopp svart filterkaffe kostet det samme - 52 kr. Tror de har gratis påfyll på kaffen på det stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Jeg følger heller ikke med, sånn egentlig. Men jeg kjøper ofte kun kaffe. Og hvis jeg spiser i tillegg, drikker jeg vann til maten og kjøper kaffe etterpå. Liker ikke å drikke kaffe sammen med mat (annet enn kake). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Så mye som det koster for en latte, kaffe eller chai, på Coffeeberry. Lenge siden jeg har vært der så jeg husker ikke prisen.
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Jeg drikker svart kaffe og har sluttet å kjøpe det på kafé etter at det kostet 59,- uten påfyll. Da er jeg heller hjemme hos min elskede Moccamaster.
![]() |
#7 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Det skal en del til for at jeg kjøper en kopp kaffe ute. Vanligvis får jeg den kaffen jeg trenger hjemme eller på jobb (har egen kaffebox der). Svaret er vel at med mindre jeg er skikkelig i nød så kjøper jeg ikke kaffe ute. Er jeg i skikkelig nød kan jeg nok gå opp til 80 nok for en kopp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Det kommer litt an på. Jeg er mer villig til å betale for kaffen på små, uavhengige kaffebrennerier som har gode relasjoner med kaffedyrkerne og som betaler dem skikkelig. Mindre villig til å betale mye for kaffe fra Solberg Hansen, eller hos kjeder jeg ikke syns pris henger sammen med kvalitet; som hos Steam.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Jeg er økonom, både i sjela og av utdanning.
![]() |
![]() |
#10 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Hva jeg anser som generelt dyrt, og hva jeg er villig til å betale, er to forskjellige ting. Jeg kjøper aldri kaffe på kafé eller restaurant. Tar jeg barnebarn med på kafé - som er de eneste gangene jeg går på kafé - så drikker jeg enten vann eller en solidarisk kakao. Kaffe på byen er ikke på min prioriteringsliste, unntaket er en og annen espresso hvis jeg er på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Kjøper stort sett kaffe på café når jeg er på jobbreise og da bryr jeg meg ikke om prisen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Dette er min hverdagsluksus, og jeg bruker nok en god del på et år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?
Da synes jeg du skal fortsette å kose seg med det. Det er for min egen del jeg synes at kaffeprisen gjør at det ikke er verdt det.
![]() |
![]() |
#15 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Gikk forbi Coffeeberry tidligere, og da fant jeg ut at en chai latte koster 75 kr, så det er jeg villig til å betale. Svart kaffe drikker jeg ikke, og jeg går ikke på kafe eller kaffebar hver måned en gang, så det kan jeg unne meg.
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Jeg betaler sjelden for kaffe. Da er det gjerne like mye kafebesøket jeg ønsker, og betaler for. Jeg velger gjerne sort kaffe. Både fordi jeg liker det best og pga prisen. Har bestemt meg på forhånd, men kommer ikke tilbake hvis det er for dyrt.
![]() |
#17 |
koko
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Det er ein kvardagsluksus eg unner meg i ny og ne, uansett pris igrunn. Det er ikkje luksuriøst å drive kafé, så eg lar kronene rulle når eg er der.
![]() |
#18 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Jeg går på kafé ganske ofte, ihvertfall hvis vi skal dømme etter denne tråden hittil. Det er min sosiale arena, vi er en liten gjeng som møtes om ikke hver lørdag, så ihvertfall ganske ofte. Alternativet for min del, er å sitte hjemme alene med min gratis kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?Jeg går sjelden på kaffebar, så er villig til å betale det det koster når jeg først drar. Men vi har for så vidt også vært villige til å betale en god del for en helautomatisk kaffemaskin hjemme for å lage ulike kaffedrikker. Vil tro at det også koster oss noen kroner per kopp dersom man tar med utgifter til maskin og vedlikehold av denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva er du villig til å betale for kaffe på kafé?I grunnen veldig lite. Det er ytterst sjelden jeg går på kafé, for jeg synes ikke det er verdt pengene.
![]() |
|
|