Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Shetland - hva har jeg gått glipp av? [SPOILERE!]

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-25, 21:12   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Shetland - hva har jeg gått glipp av? [SPOILERE!]

En av årets påskekrim-serier var niende sesong av serien Shetland. Jeg likte serien og syns for eksempel at de første to minuttene var ganske brilliant! Men det er noen ting som skjedde som jeg ikke helt forstår.

Hvorfor gjorde Annie Bett det slutt med ektemannen Ian? Lå det noe under, eller var det bare et vanlig samlivsbrudd?

Var det virkelig Astrid som ringte til Anton Bergen, hvor det tilsynelatende er slik at Anton rett etterpå har blitt veldig "rar" og han overraskende gjør det slutt med kjæreste sin Nathan? Astrid påstod til etterforskere at hun ringte for å avtale hvilken film de skulle se dagen etterpå, men avtalte de noe annet? For eksempel at hun skulle rømme? Jeg syns ikke dette kom godt nok fram, men jeg kan ha gått glipp av noe. Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor Anton gjør det slutt med kjæresten heller, egentlig.

Hvordan kjenner Annie og Anton hverandre?

Og er det virkelig slik at Karin Jakobson er "Brutus"? Jeg syns ikke dette ble helt avklart i serien (selv om ikke hvem som helst klarer å avvæpne andre), men det var kanskje opplagt?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!

Sist redigert av Lille meg : 24-04-25 kl 22:17. Årsak: Rettet en navnetullfeil!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-25, 21:55   #2
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shetland - hva har jeg gått glipp av? [SPOILERE!]

Anton var ansatt som den personlige pleieren til Astrid (ble forklart i en av de første møtene/avhørene av familien Jacobsen) og de planla å rømme etter at Astrid gikk lei av behandlingen hun fikk for sykdommen sin i den skjulte behandlingsbunkersen.

Vi fikk et glimt av Karin som siktet på Annie i tilbakeblikket der Annie ble skutt da hun var agent for MI5 og skulle ta "Brutus".

Gammel 24-04-25, 22:17   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Anton var ansatt som den personlige pleieren til Astrid (ble forklart i en av de første møtene/avhørene av familien Jacobsen) og de planla å rømme etter at Astrid gikk lei av behandlingen hun fikk for sykdommen sin i den skjulte behandlingsbunkersen.

Jeg gikk i surr med navnene! Jeg mente Anton og Annie! (Hvorfor måtte så mange navn begynne med A? Jeg sorterer ting alfabetisk i min hjerne.)

Det var en scene hvor vi fikk vite at Jakobson-familien var på sykehus samtidig med at Annie var der, og jeg forstod det sånn at dette gjorde at Annie trodde hun var "oppdaget". Men dette var vel kun noe vi fikk referert, ikke noe vi så? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Vi fikk et glimt av Karin som siktet på Annie i tilbakeblikket der Annie ble skutt da hun var agent for MI5 og skulle ta "Brutus".

Jeg syns ikke det var opplagt at dette var Karin, for jeg syns det var så mørkt! Men jeg så den scenen på nytt igjen - nå på PC, og der ligner det helt klart på Karin. Takk! Greit å få det avklart. (Jeg er så dritt lei disse ekstremt mørke scenene i filmer/serier hvor man må ja en super TV-skjerm for å kunne se hva som skjer! )

Gammel 24-04-25, 22:28   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde ikke Ian et forhold til svigerinnen?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-25, 06:55   #5
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jepp. Og han innrømmet i ettertid at det hadde vært flere kvinner.

Gammel 25-04-25, 13:29   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jepp. Og han innrømmet i ettertid at det hadde vært flere kvinner.

Godt poeng! Meget mulig at dette har blitt oppdaget, og at det er derfor ekteskapet tok slutt.

Jeg fikk visst ikke helt med meg at Anton hadde vært spion - det var så mange tråder her og der - men jeg har sett at det antydes at Anton og Annie kan ha truffet hverandre i spion-sammenhengen.

Men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor Anton ble så rar etter telefonsamtale med Astrid? De kan selvsagt ha snakket om at hun skulle rømme og ikke om hvilken film de skulle se, men jeg syns det er rart at Anton bare skulle gjøre det slutt med kjæresten når det i en annen sammenheng kommer fram at han elsket ham? Henger det i hop?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.