Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Giftering?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du giftering og i så fall på hvilken finger?
Ja, på høyre hånd 78 56,12%
ja, på venstre hånd 14 10,07%
Nei, bruker ikke giftering selv om jeg er gift 19 13,67%
Er ikke gift 24 17,27%
Brokkoli (denne er obligatorisk, ikke sant?) 4 2,88%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-25, 14:37   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Giftering?

Jeg satt i dag i et møte med mange folk fra forskjellige nasjoner. Og siden det bare var sånn middel spennende, så fløy tankene av sted. Jeg konstaterte at vi norske og de utenlandske ikke hadde ring på samme finger, og mange hadde ikke ring selv om jeg vet at et par av dem var gift. Så jeg følte for å lage en tråd av den helt enkle sorten.

Har du giftering?
Hvilken finger er den i så fall på?

Det kommer en poll om svært kort tid.

Gammel 20-03-25, 14:39   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Giftering?

Vanligvis høyre hånd, men nå har jeg bytta til venstre.

Gammel 20-03-25, 14:40   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo begynne å svare selv. Jeg har giftering, og har den på ringfingeren på høyre hånd. Den er stort sett alltid på.

jeg har faktisk to ringer på den fingeren, for vi kjøpte en ny ring den dagen vi hadde vært gift i 10 år. Nå har vi snart vært gift i 20 år, men tror egentlig at det får holde med de to ringene vi har.

Sist redigert av Tjorven : 20-03-25 kl 15:11.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 14:41   #4
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har min på høyre hånd, google sier dette om hvorfor:

Hvorfor har vi gifteringen på høyre hånd i Norge?
Her i Norge er det dog mest vanlig at vi bærer både forlovelses- og gifteringen på høyre hånd. Fra gammelt av er dette for å vise at man er gift når man håndhilser. Høyre hånd anses som “avtalehånden” og det er derfor symbolsk å bære ringen på nettopp denne.

Gammel 20-03-25, 14:42   #5
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Har giftering. Bruker den ca. 50% av tiden og da på venstre hånd. Resten av tiden bruker jeg den ikke fordi jeg tar den av og glemmer å ta den på igjen. I hine hårde dager, da vi var nygift, hadde jeg den på høyre hånd, men jeg har visst ikke like tynne fingre lenger så da ble den flyttet til venstre hånd, som er litt smalere.

Gammel 20-03-25, 14:50   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Venstre såklart, det er hjertesiden.
Husker vi fikk det kommentert i gullsmedbutikken, at i Norge er det høyreringfinger som er det vanlige. Dette var i 2001.

Gammel 20-03-25, 14:51   #7
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

I hine hårde dager, da vi var nygift, hadde jeg den på høyre hånd, men jeg har visst ikke like tynne fingre lenger så da ble den flyttet til venstre hånd, som er litt smalere.

Samme for meg, hadde den på høyre hånd, men den forsvant liksom inni fingeren, så jeg bytta til venstre. Den tynnere diamantringen jeg pleide å ha på venstre bytta jeg den gang til høyre, og har nå ikke sjans til å få den av. .

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 14:55   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyre hånd, alltid på.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 14:59   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forlovelsesring, som til sommeren blir giftering, på høyre hånd. Vi har bare hatt den i et drøyt år, men den er alltid på hos begge.

Gammel 20-03-25, 15:01   #10
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Giftering på høyre ringfinger - når jeg bruker den. Hender ofte jeg tar den av og glemmer ta den på igjen.
Mannen går vanligvis ikke med sin nå, men når han gjør er den på høyre ringfinger.

Gammel 20-03-25, 15:03   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gifteringen på langfingeren på høyre hånd. Den er alltid på.

Gammel 20-03-25, 15:07   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gifteringen hører hjemme på høyre ringfinger. Hvis man har den på venstre, så indikerer det at man er enke eller enkemann.

Gammel 20-03-25, 15:16   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ringfinger, høyre hånd, men i starten hadde jeg den på venstre, men det skapte for mange spørsmål til at jeg gadd fortsette Har den alltid på. Den er i hvitt gull, men fire diamanter innfelt i et kvadrat i midten.

Gammel 20-03-25, 15:22   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har den på venstre side. Men den kan godt være på høyre også hvis jeg føler for det. Mener mannen har den på venstre også. Min ser uansett ikke ut som en giftering, så det er sånn sett det samme.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 15:30   #15
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Gifteringen hører hjemme på høyre ringfinger. Hvis man har den på venstre, så indikerer det at man er enke eller enkemann.

Det har jeg aldri hørt før..

Gammel 20-03-25, 15:37   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Høyre hånd, alltid på. Mannen min har slutta å bruke sin.

Gammel 20-03-25, 15:39   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

GIftering på høyre hånd (sammen med en arvering fra mormor). Forlovelsesring på venstre hånd.

Jeg har alltid ringene på når jeg er ute blant folk. Men tar dem av når jeg er hjemme og når jeg trener.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 15:41   #18
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Har den på høyre hånd akkurat nå. Men har også brukt den på venstre hånd i mange år på grunn av eksem.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-25, 15:45   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Høyre hånd, alltid på.

Samme her.

Gammel 20-03-25, 15:52   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, det er jeg vant til også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.