Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hals med vrangbordstrikking i dobbelstrikk?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-24, 11:46   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Hals med vrangbordstrikking i dobbelstrikk?

Litt av en overskrift...
Jeg strikker Gia Zipper Genser.

https://www.sandnesgarn.no/2202-3

Har strikket den før, etter oppskriften. Der er det dobbeltstrikket hals. Men nå vil mottaker ha halsen i vrangbord, og med knapper i stedet for glidelås. Kan man dobbeltstrikke og det samtidig ser ut som vrangbord? Prøver å google, men finner ingen som er akkurat det jeg tenker på. Skjønner at jeg må jobbe litt med å tilpasse oppskrifta, men er det egentlig mulig å få det fint? Hun har liksom bildet i hodet hvordan det skal se ut...

Gammel 26-12-24, 12:40   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hals med vrangbordstrikking i dobbelstrikk?

Jeg googlet det når jeg strikket zipper sweather, sjekk YouTube videoer.

Gammel 26-12-24, 14:03   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hals med vrangbordstrikking i dobbelstrikk?

Finner ikke noe med den genseren, hvis det var det du mente. Tenkte generelt om det går an å strikke dobbelt men i vrangbord. Har prøvd meg frem litt nå, men forløpig ser det mer ut som 2 r, 2 vr. Så tror jeg må prøve noe annet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.