|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Kom nettopp hjem til j… kaldt hus (11 grader inne), og samme temperatur i kjøleskapet, som virker «dødt».
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Ja, om det ikke er stor forskjell på temperaturen utenfor og inni kjøleskapet så kan det slå seg vrangt. Jeg tror det kan komme til hektene igjen, så test det først.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Kanskje jeg skal skru av og på sikringen når innetemperaturen har blitt levelig igjen.
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Åh skulle ønske det skjedde hos oss…. (20 år gammelt kjøleskap som har skrantet i 5 år minst, men jeg NEKTER å kvitte meg med noe som tross alt virker)
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Ja, jeg har vel tenkt litt det samme, men ærh, det passer nå uansett dårlig akkurat NUH.
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Vi har hatt kombiskap og fryser i utebod uten problemer. Fryseren stod i uisolert bod i alle år. Sikkert -20°C på det kaldeste. Ikke noe problem. Kombiskapet står i isolert bod på hytta. Sist uke oppdaget mannen en Boble flaske som hadde lekket og frosset til is, så da vet vi at det er minusgrader der i hvert fall. Men kombiskapet funker som bare det.
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?11 grader er ikke veldig kald temperatur (for et kjøleskap) å bo i.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Noen kjøleskap slår seg vrange allerede ved 16 grader romtemperatur, sjekk igjen når huset er varmere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Restartet noen ganger, la meg pessimistisk, men i dag morges virket det! (Det var jo hele 14 grader i rommet!)
![]() |
#10 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Når jeg kjøper kjøleskap er dette en av tingene jeg sjekker, hva er laveste driftstemperatur. Etter en kjedelig hjemkomst etter ferie der jeg hadde satt temperaturen ned til10 grader og alt som var i fryseren hadde tint og det var en dam med blodvann på kjøkkengulvet, og alt måtte kastes.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Aha!
![]() |
#12 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Kan kjøleskapet virke dårlig/ryke om det er for kaldt i rommet?Litt jobb å sjekke spesifikasjonene, ikke sikkert selger vet, og det ventes nye innstramminger i 2026. R-600a isobutan er nok vanligst.
![]() |
|
|