|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() Vanntett løpejakkeDatteren min og jeg er påmeldt Rosa Sløyfe-løpet i Oslo på lørdag, og jammen er det meldt øs-pøs-høljeregn. :klynk: Å ikke delta er visst ikke et alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vanntett løpejakkeOg jeg satt akkurat og googlet om det samme, for samme grunn.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Vanntett løpejakkeDet skal jeg. Ser forøvrig ut som man kan få fraktet litt bagasje fra Vaterland til Nydalen så man kan få på seg litt tørre klær.
![]() |
#5 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vanntett løpejakkeMin (ganske lille) erfaring er at tynne sykkelregnjakker er gode for løping. Kombineres med en caps. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Vanntett løpejakkeJeg sykler og går på ski i Gore Bike Wear, de er dyre, men varer til gjengjeld i tiår. Ikke helt vanntett, men fungerer godt.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Vanntett løpejakkeHar dere noen tynne langrennsjakker som dere kan bruke? Det er ikke så farlig å bli våt når man vel løper, da holder man seg varm i denne temperaturen, det er verre før løpet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Vanntett løpejakkeJeg har vanlig løpejakke. Men sånn som det regnet på morgenen i dag rett ved start kan det være greit med noe litt vanntett. Og ikke bare til løpet, men til senere løpeøkter ute.
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vanntett løpejakkeJeg har en tynn fra Norrøna som er god, vet at Niobe (tror det er henne) anbefaler en fra Hagløfs som skal være lett og god. Sist redigert av løve70 : 10-10-24 kl 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
En som trener
|
![]() Sv: Vanntett løpejakkeVærmeldingen har endret seg fra i morges, til at det først begynner å regne i 12-tida. Med litt flaks flytter det seg enda bittelitt senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
En som trener
|
![]() Sv: Vanntett løpejakke
Den der ser lettere ut enn den jeg har. Men prisen da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Vanntett løpejakkeBlir man ikke like våt på innsiden uansett, hvis man løper i vanntette klær?
![]() |
#13 |
En som trener
|
Hm … Jo, kanskje du er inne på noe? Selv om jeg aldri blir søkkvåt av svette. Jeg har faktisk ikke løpt ute i år, bare inne på tredemølle, så jeg tenkte bare at jeg sikkert trenger en lett regnjakke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Vanntett løpejakkeJeg løper aldri i vanntett tøy, fordi vann kommer inn uansett om det regner som i dag. Inn halsen og ermene. Når det ikke er vanntett kommer i hvert fall vannet ut igjen. Med vanntette klær blir jeg fryktelig kald. Samme for sko. Løper i skogen på gjørmete stier og har bevisst valgt bort gore-tex.
![]() |
![]() |
#16 |
En som trener
|
Interessant! Jammen… da tror jeg kanskje vi sparte de pengene da! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Når det er sagt så løper jeg aldri i høljeregn da.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Vanntett løpejakkeJa, det er viktig å få dusjet og skiftet med en gang etterpå.
![]() |
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
Jepp. Jeg har Haglöfs LIM Comp, og jeg elsker den. Den er florlett, helt vanntett og jeg blir ikke klam i den. Jeg løp 7 km i den i går. Eneste minuset er at den knitrer i stoffet.
![]() |
![]() |
#20 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Vanntett løpejakkeJeg har også LIM fra Haglöfs, og er kjempefornøyd. Pga briller kan jeg ikke løpe i styrtregn, men lett og ikke fullt så lett regn går greit. Jeg løper ofte, og gjerne 8-16 km, og holder meg tørr med LIM-jakka. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|