Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Vanntett løpejakke

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-24, 09:26   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanntett løpejakke

Datteren min og jeg er påmeldt Rosa Sløyfe-løpet i Oslo på lørdag, og jammen er det meldt øs-pøs-høljeregn. :klynk: Å ikke delta er visst ikke et alternativ.

Så da trenger vi vel kanskje en regneløpejakke, tenker jeg. Noen som vet om noe bra som ikke koster tusenvis?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-24, 09:35   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntett løpejakke

Og jeg satt akkurat og googlet om det samme, for samme grunn.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-10-24, 09:39   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Og jeg satt akkurat og googlet om det samme, for samme grunn.

Felles skjebne. Si fra om du kommer over noe bra!

Gammel 10-10-24, 09:46   #4
Blånn

Blånn sin avatar

Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det skal jeg. Ser forøvrig ut som man kan få fraktet litt bagasje fra Vaterland til Nydalen så man kan få på seg litt tørre klær.

-Jim Carrey-
Gammel 10-10-24, 09:56   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Min (ganske lille) erfaring er at tynne sykkelregnjakker er gode for løping. Kombineres med en caps.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-24, 10:08   #6
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sykler og går på ski i Gore Bike Wear, de er dyre, men varer til gjengjeld i tiår. Ikke helt vanntett, men fungerer godt.

Om noen har bruk for en teknisk Salomon løpejakker str xs selges den billig. Brukt få ganger av yngstemann. Sort, myk, vannavvisende, reflekser. Kostet over 2000,- på Get Inspired.

Gammel 10-10-24, 10:29   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere noen tynne langrennsjakker som dere kan bruke? Det er ikke så farlig å bli våt når man vel løper, da holder man seg varm i denne temperaturen, det er verre før løpet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-24, 10:51   #8
Blånn

Blånn sin avatar

Standard

Jeg har vanlig løpejakke. Men sånn som det regnet på morgenen i dag rett ved start kan det være greit med noe litt vanntett. Og ikke bare til løpet, men til senere løpeøkter ute.

-Jim Carrey-
Gammel 10-10-24, 14:53   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en tynn fra Norrøna som er god, vet at Niobe (tror det er henne) anbefaler en fra Hagløfs som skal være lett og god.
Vil tro det er forløperen til denne jeg har:
https://www.norrona.com/en-GB/produc...015&women=true

Sist redigert av løve70 : 10-10-24 kl 15:06.
løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-24, 15:07   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Værmeldingen har endret seg fra i morges, til at det først begynner å regne i 12-tida. Med litt flaks flytter det seg enda bittelitt senere.

Duskregn er jo helt greit, men høljeregn… det er vel egentlig ingenting som helt holder da kanskje? Jeg har en helt vanntett Norrøna-jakke, mulig jeg må bruke den hvis det blir for ille altså.

Gammel 10-10-24, 15:08   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har en tynn fra Norrøna som er god, vet at Niobe (tror det er henne) anbefaler en fra Hagløfs som skal være lett og god.

Den der ser lettere ut enn den jeg har. Men prisen da.

Gammel 10-10-24, 15:10   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir man ikke like våt på innsiden uansett, hvis man løper i vanntette klær?

Eller alle svetter kanskje ikke like mye som meg når de løper. Jeg svetter mye, så for meg ville det være utenkelig å løpe i noe vanntett, uansett vær. Klissvåt hadde jeg blitt uansett, og da velger jeg heller å bli våt av regnvann enn av svette. Tynn ull er et must, og en lett vindjakke over.

Gammel 10-10-24, 15:14   #13
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Blir man ikke like våt på innsiden uansett, hvis man løper i vanntette klær?

Eller alle svetter kanskje ikke like mye som meg når de løper. Jeg svetter mye, så for meg ville det være utenkelig å løpe i noe vanntett, uansett vær. Klissvåt hadde jeg blitt uansett, og da velger jeg heller å bli våt av regnvann enn av svette. Tynn ull er et must, og en lett vindjakke over.

Hm … Jo, kanskje du er inne på noe? Selv om jeg aldri blir søkkvåt av svette. Jeg har faktisk ikke løpt ute i år, bare inne på tredemølle, så jeg tenkte bare at jeg sikkert trenger en lett regnjakke.

Gammel 10-10-24, 15:25   #14
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg løper aldri i vanntett tøy, fordi vann kommer inn uansett om det regner som i dag. Inn halsen og ermene. Når det ikke er vanntett kommer i hvert fall vannet ut igjen. Med vanntette klær blir jeg fryktelig kald. Samme for sko. Løper i skogen på gjørmete stier og har bevisst valgt bort gore-tex.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-24, 15:38   #15
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Den der ser lettere ut enn den jeg har. Men prisen da.

Jeg har kjøpt i outlet....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-24, 15:41   #16
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg løper aldri i vanntett tøy, fordi vann kommer inn uansett om det regner som i dag. Inn halsen og ermene. Når det ikke er vanntett kommer i hvert fall vannet ut igjen. Med vanntette klær blir jeg fryktelig kald. Samme for sko. Løper i skogen på gjørmete stier og har bevisst valgt bort gore-tex.

Interessant! Jammen… da tror jeg kanskje vi sparte de pengene da!

Gammel 10-10-24, 15:48   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Hm … Jo, kanskje du er inne på noe? Selv om jeg aldri blir søkkvåt av svette. Jeg har faktisk ikke løpt ute i år, bare inne på tredemølle, så jeg tenkte bare at jeg sikkert trenger en lett regnjakke.

Når det er sagt så løper jeg aldri i høljeregn da. Her regner det vanligvis ganske lett, og er det skikkelig høljeregn så varer det som regel ikke lenger enn at jeg kan vente med å løpe til det har sluttet (veldig skiftende vær). Nå har jeg i tillegg ganske sterk startnummerallergi, så hvis jeg hadde meldt meg på et løp som det var uaktuelt å trekke seg fra, og det var høljeregn akkurat da, så hadde det vært et engangstilfelle. Og derfor ikke aktuelt å kjøpe ei dyr jakke bare for den ene gangen.

Bare pass på å ha noe tørt og varmt å skifte til med en gang etterpå.

Gammel 10-10-24, 15:52   #18
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er viktig å få dusjet og skiftet med en gang etterpå.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-24, 23:12   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jepp. Jeg har Haglöfs LIM Comp, og jeg elsker den. Den er florlett, helt vanntett og jeg blir ikke klam i den. Jeg løp 7 km i den i går. Eneste minuset er at den knitrer i stoffet.

https://www.outdoorexperten.no/no/ar...xoCAk8QAvD_BwE

Gammel 11-10-24, 05:06   #20
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også LIM fra Haglöfs, og er kjempefornøyd. Pga briller kan jeg ikke løpe i styrtregn, men lett og ikke fullt så lett regn går greit. Jeg løper ofte, og gjerne 8-16 km, og holder meg tørr med LIM-jakka.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.