Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender for barnehagebarn i et vindu

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-24, 16:41   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Adventskalender for barnehagebarn i et vindu

På verkstedet mitt har jeg mange store vinduer som vender ut mot uteområdet til en barnehage med 40-50 barn. Barna leker rett ved/under vinduene. I disse vinduene har jeg tenkt å ha en adventstjerne, men jeg kom på at det hadde vært gøy å lage en adventskalender for barna der også. Jeg ser for meg noe ala skomakerens kalender i Jul i Skomakergata. Det enkleste er vel å lage 24 ruter med rød tape og fylle disse dag for dag i adventstida. Men hva kan jeg henge opp? Det må være noe som er gøy eller spennende for barnehagebarn og det må altså kunne henges i et vindu. Kom med forslag!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-24, 17:17   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender for barnehagebarn i et vindu

Vet ikke, men det var en sykt koselig ting å gjøre!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-24, 17:18   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det vil kunne være nok med et helt enkelt bilde. De vil jo glede seg over hva som dukker opp uansett. Tallene kan stå på baksiden, kanskje og så snur du ett hver dag.

Gammel 28-10-24, 17:22   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, for en vakker ide!

Du kunne kanskje printet ut jule-/vinterrelaterte bilder/ figurer, og hengt opp et bilde/en figur hver dag?

Gammel 28-10-24, 17:33   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Lager du leker på verkstedet du kan henge opp? Eller pynt?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-24, 17:54   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrolig koselig ide.

Jeg tenker med en gang at det hadde vært gøy om det var noe som knyttet seg til virksomheten din. Du syr bunader? Kunne det vært syutstyr, garn, kanskje noen små ferdige ting om du har mulighet til å la dem henge en stund? Tradisjonsartikler knyttet til bunader og bunadsbruk?

Skape litt interesse for det du driver med og for fagarbeid/håndarbeid.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-24, 19:14   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Kan du henge opp ulike votter? Det er kanskje litt kjedelig. Alt fra babyvotter til selbuvotter og polvotter. Kanskje du kan få låne gamle votter fra området?

Gammel 28-10-24, 19:25   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns Blå sin idé er bra!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-24, 21:29   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ny morsom juletrepynt/julekule hver dag kanskje? Veldig koselig!

Gammel 28-10-24, 23:07   #10
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette hadde det vært artig å se, Lhi-My! Vindu som stadig blir fylt opp av fine ting.

Gammel 29-10-24, 07:18   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

For en koselig ting å gjøre. Jeg ville kanskje hengt opp koselig julepynt eller figurer/ting som har med jul å gjøre. En engel, en nisse, en pepperkakeform, et gammelt julekort, et rødt hjerte, en sukkertøystang, et flettet julehjerte, noe som lyser osv.

Gammel 29-10-24, 12:53   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Så koselig!

Her kommer jo mange gode ideer. Jeg ville ikke lagt alt for mange føringer, utover at det er fint å ha noe som ungene kjenner til og kan prate om - og at det ikke blir alt for komplisert for deg å følge opp.

Har du votter med traktormønster: kjør på! Litt jul, litt håndarbeid (lett å kombinere de to) og en god dæsj barnehagekultur. Fantus, brillebjørn, tog, dinosaur og sånne ting som de er opptatt av. Tror også bilder fungerer helt fint dersom du ikke har 24 relevante gjenstander. Kanskje du kan låne en av bamsene eller bilene som de leker med i barnehagen?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-24, 19:45   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk for mange gode ideer! Jeg tror det blir nokså tradisjonell julepynt, men med litt barnlig vri. Jeg tenkte først på verktøy, men for det første tror jeg ikke barnehagebarn nødvendigvis skjønner/bryr seg så mye om det og for det andre trenger jeg verktøyet mitt i desember også. Jeg tror derfor jeg lander på litt diverse julepynt, både tradisjonell og litt mer utradisjonell. Dette blir gøy!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-24, 19:46   #14
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Får sånn Skomakergata-vibber av dette. Så herlig! Lykke til!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.