Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva er galt med min Kindle?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-24, 21:38   #1
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Hva er galt med min Kindle?

Jeg innser at en 8 år gammel Kindle kanskje lever på overtid. Men den lever fortsatt, men virker som den må tenke seg om før den "adlyder". Irriterende nok, forsåvidt, men akkurat nå er det verste at den ikke vil laste ned boka jeg har kjøpt fra ebok.no. De har jo tidligere bare blitt lastet ned automatisk, har de ikke? Jeg har ikke tillatt meg å kjøpe bøker til Kindle når jeg skal lese pensum, men nå er sommeren her og mens jeg håper på at jeg besto eksamen, vil jeg lese. Men brettet samarbeider ikke!

Finnes det noen triks i boka ut over å slå av og på? Eller er den rett og slett blitt for gammel mens den ventet på at studieåret skulle være over?

Gammel 26-06-24, 22:10   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er galt med min Kindle?

Jeg har også en gammel kindle. Har du forsøkt å laste ned fra amazon.com? Du kan teste med en gratis bok for å se? Eller så har jeg opplevd at aschehoug(?) for noen år siden endret måten å laste ned på.
Min krever en del omstarter i løpet av måneden.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-24, 22:14   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For noen år siden ble det endret hvordan e-bøker utenfor Amazon kunne lastes ned. Noe med e-postadresser. Du finner «oppskrift» der du kjøpte e-boka.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-24, 22:17   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Min er hele 12 år gammel, og virker fortsatt, så din burde jo ha noen år igjen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-24, 22:26   #5
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For noen år siden ble det endret hvordan e-bøker utenfor Amazon kunne lastes ned. Noe med e-postadresser. Du finner «oppskrift» der du kjøpte e-boka.

Dette er visstnok løst, men jeg skal prøve det også.

Gammel 26-06-24, 22:27   #6
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har også en gammel kindle. Har du forsøkt å laste ned fra amazon.com? Du kan teste med en gratis bok for å se? Eller så har jeg opplevd at aschehoug(?) for noen år siden endret måten å laste ned på.
Min krever en del omstarter i løpet av måneden.

Jeg har kjørt omstart i dag.

Ser at det er tomt for Kindle overalt også, så jeg må finne en løsning.

Gammel 26-06-24, 22:27   #7
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Min er hele 12 år gammel, og virker fortsatt, så din burde jo ha noen år igjen.

Det gir jo håp :-)

Gammel 27-06-24, 08:01   #8
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

J Irriterende nok, forsåvidt, men akkurat nå er det verste at den ikke vil laste ned boka jeg har kjøpt fra ebok.no. De har jo tidligere bare blitt lastet ned automatisk, har de ikke? ?

De blir ikke automatisk lastet ned, du må inn i bokhylle på ebok, og klikke "send til Kindle", har du gjort det?
Ellers så kjøpte jeg for litt siden en bok på ebok som jeg ikke fikk over til Kindlen (min er snart 11 år), men da viste det seg at det var et forhåndssalg, og boka dukket opp en uke senere, på dato for lansering.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-24, 09:57   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... også må du sjekke at den ikke er i flymodus.

Gammel 27-06-24, 10:02   #10
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

... også må du sjekke at den ikke er i flymodus.

Signerer denne.

Gammel 27-06-24, 10:27   #11
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Vi sliter også med kindle og ebok nå, men tror det er noen sperringer fordi vi er i ett annet land. Irriterende, det var ikke sånn her i fjor.

Har du prøvd restart av kindlen?

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-24, 20:11   #12
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

I dag kom bøkene inn til oss. Vi har forresten minst like gamle kindler som deg.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-24, 21:08   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde også en bok fra e-bok som ikke ville inn på kindlen, da lå feilen hos e-bok. Jeg sendte Mail og så fikset de det med en gang. Vet ikke hva feilen var, men det var ikke noe jeg kunne fikset selv hvertfall.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-24, 18:42   #14
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må alltid logge inn på Amazon, finne boken fra ebok under "documents", og sende den til Kindlen min. De har aldri dukket automatisk opp på Kindlen.

Gammel 28-06-24, 22:56   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender mine direkte fra min side på ebok.no til min eldgamle Kindle (måtte legge inn riktig device name først bare), funker fremdeles helt problemfritt. Men den må være på vanlig nettverk; den klarer ikke lenger å hotspotte via iPhonen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-24, 20:12   #16
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Standard

Tusen takk for tips!

Boken ble lastet inn av seg selv, dagen etter jeg spurte her. Om løsningen lå i Kindlen eller om det var en feil i ebok.no den dagen, vet jeg ikke. Men nå er boka på plass

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.