Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bestå fra Ikea, vegghengt modell

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-24, 09:23   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestå fra Ikea, vegghengt modell

Vi har kjøpt flere Bestå-skap fra Ikea, og det er av typen som kan (må?) henges på vegg. Vi kjøpte imidlertid føtter, for vi ville nettopp unngå å skru fast i vegg. Det er denne typen det er snakk om, bare andre farger på skrog og dør:

https://www.ikea.com/no/no/p/besta-v...eik-s09439826/

Vi ble fortalt at de kunne monteres med føtter for å unngå å feste i vegg. Men det som skjer, både med og uten føtter, er at dørene er såpass tunge at skapet blir framtungt. Når døren er lukket, står skapet støtt, men om man åpner døra, velter skapet framover.

Mannen sier at skapene er konstruert for å festes i vegg, men jeg forstod det ikke slik at de MÅ festes i vegg?

Er det noen som har vært borti denne problemstillingen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-24, 09:28   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestå fra Ikea, vegghengt modell

Har dere nettopp montert de? Har dere ingenting inni? Tror du ikke der hjelper når de blir fylt med ting og tang?

Bare synsing fra min side.

Gammel 23-06-24, 09:44   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Har dere nettopp montert de? Har dere ingenting inni? Tror du ikke der hjelper når de blir fylt med ting og tang?

Bare synsing fra min side.

Jo, det kan hende, men det ene skapet skal egentlig stå tomt det meste av tiden (det skal brukes til klær av student som kun er hjemme i ferier). Og angående fe andre, så skal vi jo oppbevare ting i dem, men det kan jo ikke være sånn at de må fylles helt opp for ikke å velte. Hadde tenkt å ha en vase på toppen (skal brukes som skjenk).

Gammel 23-06-24, 09:46   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Skapet er veldig framtungt, altså. Det er ikke bare slik at de vipper litt. Det velter.

Gammel 23-06-24, 10:53   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bestå som skjenk. Mener den er 180 bred og muligens 60+45 høy? Det er den som egentlig er tv-benk.

Min sto også veldig på halv tolv. Jeg ikke dørene til å lukke seg pent og den virket skjev. Den ble veldig mye bedre da jeg fikk festet den til veggen bak, med de beslagene som følger med. Nå står den bom fast, i water, og oppfører seg omtrent som en skjenk skal.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-24, 10:55   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har bestå som skjenk. Mener den er 180 bred og muligens 60+45 høy? Det er den som egentlig er tv-benk.

Min sto også veldig på halv tolv. Jeg ikke dørene til å lukke seg pent og den virket skjev. Den ble veldig mye bedre da jeg fikk festet den til veggen bak, med de beslagene som følger med. Nå står den bom fast, i water, og oppfører seg omtrent som en skjenk skal.

Hm. Mulig de MÅ festes i veggen da?

Det er det ene skapet som står litt for seg selv som velter her. De tre andre skal skrus sammen i hverandre, så de velter foreløpig ikke på samme måte.

Gammel 23-06-24, 10:57   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det er forresten ikke tv-benk vi har. Vi har størrelsen som vises på bildet i linken. 64 høyt, 40 dypt og hver enhet er 60 bred.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.