Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan få stekeovnen ren?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-25, 16:00   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hvordan få stekeovnen ren?

Jeg skal kjøpe ny stekeovn, og selge den gamle, så jeg må få den så ren som mulig. Har dere noen lure tips?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-25, 16:16   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få stekeovnen ren?

Ta på hanskar, dypp ein oppvasktablett i vatn og bruk den til å skrubbe med. Vask over med reint vatn etterpå.

Gammel 09-01-25, 18:56   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg brukte scrub daddy og pink stuff og syns det funket bra. Måtte skrubbe mindre enn jeg har gjort med annet.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-25, 23:08   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg brukte scrub daddy og pink stuff og syns det funket bra. Måtte skrubbe mindre enn jeg har gjort med annet.

Dette bruker jeg også.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-25, 07:39   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Nye ovner har pyrolyse, da brennes den ren på null og niks. Vår har damprengjøring, tar natron fra Clas Olson på flekkene, sitron og vann i skål og lar det stå noen timer. Synes Clas Ohlson natron virker bedre enn den fra dagligvarebutikken.

Gammel 10-01-25, 09:19   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker innimellom ovnsrens, både inni ovnen, på platene og under kjeler/panner som kan bli stygge etter lang bruk. Spray på, pakk inn plater og evt. bunn på kjeler med plastfolie og la det virke. Pass på å dekk til benkeplaten, eller området det ligger på mens det virker. Såpen er veldig sterk - og har tatt knekken på deler av vår gamle benkeplate i tre.

Inni ovnen holder det å lukke døren og la det virke en stund. Skrubb med hansker og stålull på rist og rillene som holder platene på plass, og sånn svamp med skrubb på selve komfyrrommet.

Med mindre det er pyrolyse eller noe annet smart da.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-25, 11:18   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager en blanding av natron og husholdnings-eddik 7 % og skrubber med dette med stålull.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-25, 11:39   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Ovnen var ikke så skitten som jeg trodde, og det fungerte bra med oppvasktablett. Den nye ovnen har pyrolyse, det var en av grunnene til at valgte den.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-25, 17:08   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips med oppvasktablett.
Jeg renset ovnen i helgen, med pyrolyse.
Alt av rister og skinner må ut så la det o vann med en Oppvasktablett. Det funket. 👍 alt ble skinnende rent uten å gni.

Gammel 15-01-25, 20:42   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pyrolyse, så selve ovnen blir ren, men ikke døra. Hvordan kan vi best rengjøre den?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-25, 23:02   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se #7

Gammel 16-01-25, 09:21   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Se #7

Kan man bruke stålull på glasset, da?

Gammel 16-01-25, 10:09   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Kan man bruke stålull på glasset, da?

Gikk helt fint hos meg.

Gammel 16-01-25, 10:21   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Supert, da skal jeg prøve dette. Eller rettere sagt, Divine-mannen skal. Jeg takler ikke sånt tålmodighetsarbeid.

Gammel 16-01-25, 10:23   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Supert, da skal jeg prøve dette. Eller rettere sagt, Divine-mannen skal. Jeg takler ikke sånt tålmodighetsarbeid.

Jeg utsatte den skrubbingen av glasset veldig lenge, for jeg så for meg et uendelighetsarbeid og så tok det maks 10 minutter med den eddik/natron-blandingen.

Gammel 16-01-25, 19:50   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stålull på glass, altså?

Gammel 16-01-25, 20:00   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg tok av alle glassene og vasket et og et, la de oppi kommen og skrubbet med vann,zalo og sånn liten skrubbeklut, heter visst det, som er kjøpt på kitchn /jernia. Det er helt gullende rent i min ovn nå.

Gammel 17-01-25, 00:25   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg brukte nevnte scrub daddy og pink stuff på glass det nesten ikke gikk an å se gjennom
Ble som nytt etter minimalt med skrubbing. Tror aldri jeg ville turt å bruke stålull.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.