Har man noen rettigheter når kjøpt vare ikke leveres i tide?
Jeg har vært hjemme fra jobb 2 hele arbeidsdager for å vente på en leveranse av en hvitevare som aldri kom i arbeidstida som den skulle. Første gangen kom den kl 21 om kvelden selv om kvitteringen sa "mellom kl. 8 og 16" (i mellomtiden ingen informasjon fra firmaet som selger), men da var den ødelagt og måtte sendes i retur. Andre gangen kom den ikke idet hele tatt og jeg måtte ta kontakt med firmaet dagen etter og etterlyse den. Dette er et stort og kjent firma som selger hvitevarer.
Jeg har altså "tatt fri" fra jobb i 2 dager for å vente på dette. Det er veldig upraktisk i forhold til jobben. Samtidig er det firmaet som selger uvedkommende at jeg faktisk kan jobbe hjemme med lønn, det er jo ikke en selvfølge. Jeg har gått glipp av møter og dessuten måtte vi avlyse en familie-feiring første gangen.
Har man noen rettigheter etter noe slikt? Jeg tenker at jeg vil be om prisavslag (som de antagelig avviser), men finnes det noen regler eller anbefalinger i slike tilfeller?
|