|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du god til å kommunisere på SMS? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
71 | 67,62% |
Nei |
14 | 13,33% |
Tja ... |
20 | 19,05% |
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Er du flink med sms?Jeg er litt overrasket over meg selv. Jeg er så elendig når det gjelder å kommuniser på sms. Tror det er litt det at jeg har hatt jobbmobil med tilhørende jobbmeldinger døgnet rundt. Forbinder mobilen mer med jobb en med fritid for å si det slik. I tillegg er jeg treeeeig å svare og har store problemer med å fatte meg i korthet. Ja, rett og slett elendig. Det eneste som hjelper er å skrive på dialekt - da glir det litt lettere.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink med sms?Kunne ikke vært mer enig.Du høres ut som meg.
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er du flink med sms?Ja, jeg skriver lynkjapt, trenger ikke engang å se på mobilen mens jeg skriver.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg er flink, kjapp, svarer kort & konsist og bruker hele setninger uten forkortelser.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Er du flink med sms?
Jeg takler ikke SMS-språk.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg bruker også hele setninger. Takler ikke en haug med forkortelser, og jeg skriver kun på dialekt til venner og familie som snakker samme dialekt som meg (og som skriver til meg på dialekt). Jeg får ofte meldinger av venner der jeg for svarte ikke forstår et kvekk av hva de skriver, for sms-språket er så voldsomt at jeg får brekninger.
![]() |
#8 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg er flink, skriver langt (hm), forkorter nesten aldri, men svarer kjapt.
![]() |
#9 |
sjelden
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg er skikkelig elendig. Føler meg som en mamut når det gjelder mobiltelefoni og sms.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg er Queen of SMS - og skriver tekstmeldinger i hytt og pine hele tiden. Kan skrive lange avhandlinger, og gjør like gjerne det som å ringe. Og jeg bruker ikke forkortelser. Svarer med en gang når noen sender melding. Noe av det verste jeg vet er å måtte vente i ørten timer på svar når jeg selv sender meldinger, med f.eks spørsmål om noe. |
![]() |
![]() |
#12 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er du flink med sms?Bruker sms mye. Synes det er en veldig grei og uformell måte å holde kontakt med folk på, særlig de jeg ikke ser så ofte. Mamma er også storbruker av sms og setter stor pris på meldinger om ståa i sussehjemmet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg var flink før, men ikke nå lenger. Jeg gidder sjelden å sende sms, skriver treigt og svarer ofte ikke før etter mange timer.
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink med sms?Skriver raskt og er ikke alltid jeg behøver å se på når jeg skriver for å vite hvilke ord jeg skriver, men er nok flere som skriver raskere enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink med sms?Ja, jeg er flink. Skriver raskt, lange og hele setninger uten forkortelser. kommuniserer like greit over sms som når jeg ringer. Får i hvertfall svar på det jeg spør om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Sv: Er du flink med sms?Jepp. Og det uten forkortelser.
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Er du flink med sms?
Der har du Mim.
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Er du flink med sms?Jeg er egentlig kjapp og flink, men jeg er dessverre også ganske flink til å glemme at telefonen min eksisterer og til å ha den på lydløs i flere dager uten å vite det og sånt.
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er du flink med sms?Skriver SMS ja! Svarer ganske raskt, men har den stygge uvanen at jeg har mobilen på lydløst. Synes ikke det passer seg at privat mobil ringer på jobb. Jeg skriver fullstendige setninger.
![]() |
|
|