Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du flink med sms?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du god til å kommunisere på SMS?
Ja 71 67,62%
Nei 14 13,33%
Tja ... 20 19,05%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-07, 19:46   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du flink med sms?

Jeg er litt overrasket over meg selv. Jeg er så elendig når det gjelder å kommuniser på sms. Tror det er litt det at jeg har hatt jobbmobil med tilhørende jobbmeldinger døgnet rundt. Forbinder mobilen mer med jobb en med fritid for å si det slik. I tillegg er jeg treeeeig å svare og har store problemer med å fatte meg i korthet. Ja, rett og slett elendig. Det eneste som hjelper er å skrive på dialekt - da glir det litt lettere.

Enn du?

Gammel 01-08-07, 19:46   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink med sms?

Jeg er ram. eller

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 19:47   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Kunne ikke vært mer enig.Du høres ut som meg.

Må jeg svare annet enn ja,nei eller ok, så ringer jeg.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 19:48   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skriver lynkjapt, trenger ikke engang å se på mobilen mens jeg skriver. Liker mye bedre sms enn telefon. HATER å snakke i telefonen!

Gammel 01-08-07, 19:51   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er flink, kjapp, svarer kort & konsist og bruker hele setninger uten forkortelser.

Gammel 01-08-07, 19:54   #6
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

...bruker hele setninger uten forkortelser.

Jeg takler ikke SMS-språk.

Jeg er forholdsvis flink, men jeg er ikke alltid like flink til å svare raskt. Det hender jeg leser en melding, tenker at jeg skal svare, men ender med å legge telefonen bort eller noe skjer - og så kommer jeg på det.

Gammel 01-08-07, 19:55   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker også hele setninger. Takler ikke en haug med forkortelser, og jeg skriver kun på dialekt til venner og familie som snakker samme dialekt som meg (og som skriver til meg på dialekt). Jeg får ofte meldinger av venner der jeg for svarte ikke forstår et kvekk av hva de skriver, for sms-språket er så voldsomt at jeg får brekninger.

Gammel 01-08-07, 19:56   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er flink, skriver langt (hm), forkorter nesten aldri, men svarer kjapt.
Men den %/¤%%¤# mobilen min har et korttidsminne som et knappenålshode, så hvert dialektord jeg legger inn er glemt dagen etter.

Gammel 01-08-07, 19:56   #9
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er skikkelig elendig. Føler meg som en mamut når det gjelder mobiltelefoni og sms.

Gammel 01-08-07, 19:58   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SMS-språk er djevelens verk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 20:18   #11
Left
Passiv

Standard

Jeg er Queen of SMS - og skriver tekstmeldinger i hytt og pine hele tiden. Kan skrive lange avhandlinger, og gjør like gjerne det som å ringe. Og jeg bruker ikke forkortelser. Svarer med en gang når noen sender melding. Noe av det verste jeg vet er å måtte vente i ørten timer på svar når jeg selv sender meldinger, med f.eks spørsmål om noe.
Skikkelig mobilguri som har hatt snart et tosifret antall tror jeg

Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 20:23   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker sms mye. Synes det er en veldig grei og uformell måte å holde kontakt med folk på, særlig de jeg ikke ser så ofte. Mamma er også storbruker av sms og setter stor pris på meldinger om ståa i sussehjemmet.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 20:23   #13
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg var flink før, men ikke nå lenger. Jeg gidder sjelden å sende sms, skriver treigt og svarer ofte ikke før etter mange timer.

Gammel 01-08-07, 20:25   #14
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Skriver raskt og er ikke alltid jeg behøver å se på når jeg skriver for å vite hvilke ord jeg skriver, men er nok flere som skriver raskere enn meg.
Hvordan jeg skriver kommer ann på mottaker. Har utrolig mange forkortelser med nær venninne som hun og jeg forstår.Blir som regel bokmål og ikke så mye dialekt, men som sagt kommer det ann på mottaker.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 20:29   #15
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg er flink. Skriver raskt, lange og hele setninger uten forkortelser. kommuniserer like greit over sms som når jeg ringer. Får i hvertfall svar på det jeg spør om.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 20:31   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seff.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 21:00   #17
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jepp. Og det uten forkortelser.

Gammel 01-08-07, 21:05   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er flink, kjapp, svarer kort & konsist og bruker hele setninger uten forkortelser.

Der har du Mim.

Gammel 01-08-07, 21:06   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig kjapp og flink, men jeg er dessverre også ganske flink til å glemme at telefonen min eksisterer og til å ha den på lydløs i flere dager uten å vite det og sånt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 21:06   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skriver SMS ja! Svarer ganske raskt, men har den stygge uvanen at jeg har mobilen på lydløst. Synes ikke det passer seg at privat mobil ringer på jobb. Jeg skriver fullstendige setninger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.