Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vinduer på fjellhytta

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-21, 11:57   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vinduer på fjellhytta

Vi har en maskinlaftet fjellhytte fra midt på 90tallet, med ubehandlede vinduer. Nå planlegger vi å male dem, men vi er uenige i hvilken farge.

Ute er hytta svartbeiset med røde detaljer (vinduer og dører). Inne er det ubehandlede laftede vegger. Stilen inni er ellers "nittitallshytte" med bondeblå/rød/grønne møbler foreløpig. Min mor eier hytta nå og er generelt redd for endringer og at ting skal bli for mørkt. Men om et par år planlegger vi å overta den og da vil vi gjøre den til vår, og få bort nittitallspreget.

Men før den tid bør vi kanskje gjøre noe med vinduene. Spørsmålet er om vi skal male vinduene hvite (som min mor helst vil), eller om vi skal male dem svarte (som jeg helst vil). Ser jo moderne fjellhyttestil nå har jo stort sett mørke vinduer. Jeg har også lyst til å male kjøkkenet, div tremøbler og innerdørene svarte (nå er de henholdsvis bonderødt/bondeblå). Men har min mor rett i at det er kun på moderne, store vinduer (type fra tak til gulv) de gjør det, og at det ikke blir fint på vår hytte med mange vinduer av vanlig størrelse?

Vinduene er forøvrig doble, med sprosser, så litt av en malejobb vi har foran oss, uansett hvilken farge det blir.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.