|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?Gresk yoghurtkake med sitron.
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?I vaffelrøre for eksempel eller kake der kefir/surmelk er en ingrediens. Det meste avformkaker og skuffekaker blir saftigere om noe melk byttes ut med et syrnet melkeprodukt. Bare husk litt natron somhevemiddel, ev. sammen med bakepulver og/eller egg.
![]() |
#7 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?Du kan lage rødbetsalat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?Amerikanske pannekaker: https://idagranjansen.com/oppskrifte...ske-pannekaker
![]() |
#11 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?
Nei, det syns jeg ikke. Yoghurten har jo ikke så mye smak. Skal finne oppskriften når jeg er hjemme igjen.
![]() |
#12 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?Bake denne kaka, og bytte ut kefiren med yoghurten.
![]() |
#13 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?Lage moussaka og bruke yoghurten på toppen av moussakaen feks.
![]() |
#14 |
Leser
|
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?Hvis du har ismaskin er det godt med youghurtis (oppskrift fra Hellstrøm). synes jeg. (Eldste datteren min sa faktisk i går at hun likte isoppskriften til Hellstrøm - hun er ellers ikke så fan av maten hans, begge ungene går nok mer i retning italiensk-amerikansk enn fransk i matveien.
![]() |
#15 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?Du gir den til meg. Jeg elsker gresk jågurt (og tyrkisk, den er litt syrligere). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?Jeg liker ikke yoghurt i noen form (bortsett fra Go Morgen), men denne desserten er faktisk god:
![]() |
#17 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?
Hvis man har food processor (sånn med kniver), eventuelt kan kanskje blender brukes, kan man ha yoghurt, frosne bær og litt sukker eller annen søtning i og få is på et blunk (men den må spises med en gang). Det smaker ikke yoghurt av den, synes jeg, men jeg liker jo gresk yoghurt, så... Ekstremt lettvint dessert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan jeg bruke en kilo gresk yoghurt til når jeg ikke liker gresk yoghurt?Smoothie, med banan, bringebær, litt sukker og en god dæsj lime. Går ned på høykant her.
![]() |
#20 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Og du kjøpte dette spannet fordi? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|