Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

KK: Flott på stranda. Slik velger du riktig bikini

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-07, 13:10   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Tommel ned

KK: Flott på stranda. Slik velger du riktig bikini

Overskriften her sto på forsiden av denne ukens KK. Flott, tenkte jeg, her kan jeg få tips til hva slags bikini som vil kle min postgravide kropp. Jeg snappet med meg bladet i kassekøen, og åpnet det ikke før jeg kom hjem. Snakk om å føle seg snytt! Over 8 sider var det avbildet 12 ulike bikinier i pris fra 840,- til 2025,- (Modellene var selvslagt superslanke). Ingen steder i artikkelen finnes informasjon om hva slags bikini som passer ulike kroppsfasonger. De eneste tipsene går på hvordan en unngår hvite striper (stroppeløst, så klart), hvordan få ekstra former og løft (innlegg, bøyle og push-up), og til slutt tipset om at perler, glass og glitter gir en glamorøs look. Skikkelig informativt, altså.

Er det bare jeg som føler meg snytt?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 13:13   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: KK: Flott på stranda. Slik velger du riktig bikini.

Forventet du noe annet? :synes KK er et møkkablad:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 13:26   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke annet enn signere Olympia.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 13:26   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dulter på Olympia og er helt enig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 13:30   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes også at KK i utgangspunktet er et møkkablad (det har blitt verre og verre med åra), men dessverre hender det at jeg kjøper det. Dum som jeg er blir jeg lurt av forsidene, også denne gangen. Jeg trodde altså at jeg skulle kunne finne litt om hva slags bikini som passer ulike kroppsfasonger.

Nå sier jeg iallfall, med hånden på hjertet: Aldri mer KK!

Gammel 01-07-07, 13:31   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KK er håpløs på dette med kroppsbilde.
Av og til slår de til og synes de er skikkelig generøse. Da er det gjerne en egen bolk for "de fyldige" hvor størrelsene starter på 42.
Jeg har sluttet å kjøpe KK for lengst, jeg føler meg feit nok uten å lese det bladet.

Gammel 01-07-07, 13:31   #7
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 13:45   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var vel KK som hadde en reportasje om å velge riktige klær i forskjellige størrelser også. Der var 36 og 38 omtalt som de størrelsene der man kunne velge og vrake i det meste, mens når man kom opp i 40 ble det veldig mye snakk om "skjule", "litt stor" osv. I 42 hørtes det ut som man virkelig var overvektig. Angrer nesten på jeg ikke tok vare på den artikkelen for å kunne sitere fra den, for det var virkelig så dumt. Men det var nok bare et blad jeg leste hos frisøren.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 13:48   #9
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Bikinitips fra KK er ikke noe for meg. Hvorfor komme med bikiniråd til folk som ikke trenger det? I år fant jeg meg heller en skikkelig undertøysbutikk og fikk hjelp. Damen der tryllet fram en bikini som nesten passet i puppene og over babymagehenget. Ikke lett med en pupp i G og en i H-cup. Selv om jeg ikke kommer til å sprade så mye rundt på Grenlandsstrendene i sommer er bikini kjekt å ha. Tror det til og med var litt glamorøst glitter og stash på bikinien, så da bør jeg vel kanskje være fornøyd over å havne litt inn i KK-standarden.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 14:39   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: KK: Flott på stranda. Slik velger du riktig bikini

KK har ved flere tilfeller omtalt damer som bruker str. 40 som "personer som bør passe vekten". Jeg vurderer boikott.

Er det noen som har noe bedre blad å anbefale?

Gammel 01-07-07, 14:40   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

40 er da virkelig ikke noen stor størrelse? Er man litt høy så kan man jo være skrapa tynn og bruke 40. Utrolig dumt.

Gammel 01-07-07, 14:41   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Overskriften her sto på forsiden av denne ukens KK. Flott, tenkte jeg, her kan jeg få tips til hva slags bikini som vil kle min postgravide kropp. Jeg snappet med meg bladet i kassekøen, og åpnet det ikke før jeg kom hjem. Snakk om å føle seg snytt! Over 8 sider var det avbildet 12 ulike bikinier i pris fra 840,- til 2025,- (Modellene var selvslagt superslanke). Ingen steder i artikkelen finnes informasjon om hva slags bikini som passer ulike kroppsfasonger. De eneste tipsene går på hvordan en unngår hvite striper (stroppeløst, så klart), hvordan få ekstra former og løft (innlegg, bøyle og push-up), og til slutt tipset om at perler, glass og glitter gir en glamorøs look. Skikkelig informativt, altså.

Er det bare jeg som føler meg snytt?

Send en mail til KK er mitt forslag!
http://www.kk.no/

Legg ved noen av kommentarene fra denne tråden. Kvinnebladene har godt av å få slike tilbakemeldinger, og uten tilbakemeldinger så vil de jo være i den tro at de gjør en bra nok jobb - for salgstallene til KK, er etter hva jeg vet, ganske høye.

Når det er sagt, så synes jeg ikke KK er verre eller bedre enn andre blader hva gjelder dette med kropp. De er vel omtrent like ille alle sammen. Favorittbladet mitt er allikevel Kamille.

Gammel 01-07-07, 14:43   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje vi burde sende en link med denne tråden til sjefsredaktøren i KK? Eller de mener kanskje at vi ikke er målgruppen deres?

Gammel 01-07-07, 14:44   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Hvis ikke vi er i målgruppen, hvem er det da?

Gammel 01-07-07, 14:44   #15
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpte bladet Kamille igår på jobb, jeg kjøpte den kun pga bikini repotasjen.
39 mirakel bikinier, alle blir flottere... det var nå overskriften.
Der var det avbildet av damer i str, S,M og L.

Og under hver str, står det hva man skal unngå og hva man burde gjøre..
Også var det tips til tilbehør, blant sandalene så var det Crocks.

Det var bikinier/badedrakter fra 149 kroner til over 1000 lappen.

Var fornøyd med den artikkelen og snappet med meg litt og.

Og denne damen i str L, var faktisk lubben i kantene og det synes jeg var flott å se.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 14:52   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvis ikke vi er i målgruppen, hvem er det da?

Jeg mente det egentlig som et idiot-spørsmål. Selvfølgelig er vi i målgruppen, men jeg vet sannerlig ikke slik som de til tider formulerer seg.

Gammel 01-07-07, 14:52   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

KK har ved flere tilfeller omtalt damer som bruker str. 40 som "personer som bør passe vekten". Jeg vurderer boikott.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 15:10   #18
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Kanskje vi burde sende en link med denne tråden til sjefsredaktøren i KK? Eller de mener kanskje at vi ikke er målgruppen deres?

Done!

Gammel 01-07-07, 15:14   #19
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det er nok ikke bar du som føler slik, nei.

La meg få legge inn en liten petit jeg har skrevet om emnet ved en tidligere "KK-ergelses-epoke".

Jeg er en av de som ikke abonnerer på kvinnebladet KK-, men som stort sett - og høyst ufrivillig, får alle bladene etter at min abonnerende svigermor har lest de. Gang på gang kommer gubben hjem - etter å ha vært hos "modærn" på visitt, med en papirpose full av de tre siste måneders utgaver av Kvinner og Klær.

I ren rutine helles bladene utover stuegulvet for gjennomgang. Ikke for å leses, men for å lete etter produktprøvene svigermor, beundringsverdig nok, lar være igjen til meg.
Ikke alle bladene er beriket med slike prøver, og derfor hender det at bladet leses fra perm til perm for å være helt sikker på at øyekremen fra Clinique eller rynkekremen fra Dior ikke overses.

Ved hver eneste av disse faste senansene slår det meg hvor selvmotsigende slike motemagasiner egentlig er.
En eneste forside kan romme overskrifter som "Over 180000 norske kvinner bruker antideprissiva", "Slik går du ned ti kilo på seks uker", "Slik blir du forfremmet", "Bli kvitt cellulittene", "Samlivsbrudd- hjelp barna med terapi", "Røykfri og like slank", "Lær å si nei", "Slik får du overskudd til sex", osv.

Og der sitter jeg på gulvet, med et humør som i utgangspunktet var godt, og en selvtillit som har vært av langt lavere karakter, og kjenner at provokasjonsnerven har blitt pirka på....nei, unnskyld, skikkelig TRYKKA på! Humøret daler og adrenalinet stiger til et nivå som ikke egner seg på et stuegulv, og jakten på produktprøvene må umiddelbart opphøre for ikke å forsudle resten av dagen.

Ukene går og bladene blir liggende i papirposen sin under trappa, halveis stuet vekk som for å utsette enda en runde med dårlig humør og dalende selvtillit. Til slutt blir papirposen et så stort irriatsjonsmoment at den må vekk. De prakkes på kvinnelige besøkende som smiler og takker pent, og lettet er jeg når den forhatte bladposen forlater mitt hus.

Tiden går, og humøret og selvtilliten aner fred og ingen fare , helt til han - gubben, plutselig en dag etter en tur hos "modærn", står i entreen med en papirpose full av halvgamle KK. Med en velkjent og uggen følelse i magen tar jeg posen, heller bladene ut på stuegulvet og setter i gang strakstiltak for å få møkkajobben unnagjort. Denne posen skal ut av huset med en gang alle prøvene er funnet, og nåde svigermor om bladene er prøveløse!

Jeg har lyst til å skrike da jeg setter rumpa nedpå - både til svigermor og til redaksjonen i KK! Hva slags budskap prøver de å formidle ved å fortelle oss kvinner at vi MÅ ned minst ti kilo før bikinisesongen starter, for så å skrive om hvor mange kvinner som som spiser "lykkepiller" på neste side? Hvor selvmotsigende er det fysisk mulig å være?

Produktprøver får herved være produktprøver - nok er nok!

Denne gangen reiser jeg den cellulittbefengte enden min raskt opp fra gulvet. Jeg skal, fanden ta meg LEGGE på meg før bikinisesongen starter, og jeg skal bruke sjokolade og andre spiselige, herlige fristelser, som Zoloft og Cipralex! Og vin skal drikkes som vann hele sommeren igjennom. Og jeg skal ta mot til meg og fortelle svigermor at hennes kjære KK kan sendes til resirkulering!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 15:27   #20
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forresten enda ikke fått meg til å fortelle svigermor at hun heretter får gi KK-ene sine til noen andre. Selv ikke da vi sammen drakk vin som om det skulle vært vann på torsdag under en særdeles hyggelig grillkveld på verandaen her, passet det å nevne bladene.

Sist redigert av Fruktflua : 01-07-07 kl 15:55.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.