Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-17, 21:01   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Etter flere måneder i tenkeboksen, OG lete-etter-motivasjon-boksen, så er jeg nå klar for den største jobben i dette huset... Nå skal kjøkkenet få en solid ansiktsløftning!!

Vi har tenkt på det lenge, men stått litt fast på hva og hvordan. Nytt kjøkken utgår. Det er for dyrt, og det vi har er jo fullt brukbart. Er bare 16 år og bærer lite preg av slitasje. Et solid og dengang dyrt eikekjøkken, så det har enda mange år foran seg.

Men, vi er møkklei denne eika. Vi har tatt ellers alt av tre i huset, så dette kjøkkenet bryter så innmari med resten.

Jeg er glad i å male. Jeg elsker å male, spesielt når endringen blir synlig. Men her innser jeg at jeg står overfor en stor oppgave... Furutakene på loftet blir lite i forhold, og det var en stor jobb. Og så er det redselen for å mislykkes. Enn om det ikke blir bra liksom...

I dag var jeg på Bygg Makker en tur og fikk med meg litt gode råd og tips, og da mannen faktisk også gjorde vår bekymring for flisene over benken til en bagatell, så kom motivasjonen fykende!! Vi har flis med litt struktur i, samt noen med motiv på, så jeg så utfordringen med å male disse, men han viste til noen tynne plater de har som enkelt kan limes over flisa. Kjempeenkelt, og ganske så billig!! (vi tør ikke rive flisa pga gipsvegger bak. Venner av oss rev nylig, og de ødela flere gipsplater. Vi skal ikke ned med innredningen, så den risikoen tar vi ikke)

Så nå skal jeg da:

-Male innredningen. Ender nok opp med klassisk hvit, halvblank.
-Finne plater vi liker for å dekke flisa.
-Male det lille vi har av vegger på kjøkkenet. Usikker på fargevalg her ennå, men mulig vi tar samme som på stua. Åpen løsning, så det blir nok bra.
-Male lister og vinduskarmer, samt en drager i taket.

I morgen skal jeg ta med mannen for å kjøpe maling og hanke inn enda noen flere råd og tips, og så skal jeg hjem å klargjøre. Må rydde, så skru ned fronter, rubbe alt med sandpapir, vaske grundig og så endelig male!!

Jeg synes dette er kjempeskummelt, men nå har jeg bestemt meg. Nå skal det skje!! (Og nå har jeg skrevet det her, så da er det ingen vei tilbake :P )

Bilder før, underveis og etter kommer selvfølgelig!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.