Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fine grønnfarger til soverom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-16, 16:03   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine grønnfarger til soverom?

Vi har et veldig tropisk sengeteppe, for å si det mildt. Det er i enorm mengde grønntoner, og litt ulike koralltoner. Korall som veggfarge er jeg litt usikker på (mye fordi mye av stuefargene går i rusttoner som er til forveksling like).

Jeg ser for meg at en mørk grønnfarge på hodeveggen kunne vært behagelig of fint, og noe lysere på de andre veggene. Så kan jeg evt ta opp rust-korallen i gardiner.

Har dere sett noen fine grønnfarger?

Her er mønsteret på sengeteppet:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 16:08   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine grønnfarger til soverom?

Jeg har denne på detaljer i gangen:

http://www.jotun.com/no/no/b2c/colou..._Interior.aspx

Mulig den er noe for gul for dere.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 16:33   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger interessert med. Er også ute etter nye farger, og kommer ikke helt inn i Deco blue-trenden. Men har heller ikke klart for meg hva jeg er ute etter. Det kan godt hende det er grønt ...

Gammel 06-11-16, 16:58   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på noe nesten svart-grønt.

Gammel 06-11-16, 17:28   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jotun minty breeze, ikke pastell, men mer skitten grå. Har nevnt den før, vi har den på stua.
http://www.jotun.com/no/no/b2c/colou...-interior.aspx

Gammel 06-11-16, 17:36   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Minty Breeze og Sjøsmaragd sammen er veldig fint.

Sønnen her har Minty breeze på veggene og Sjøsmaragd i "hulen".

MEn jeg syns Sjøsmaragd er grønnere enn den ser ut på bildet.

Gammel 06-11-16, 18:06   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Mintfarger går ikke. Det kræsjer fullstendig med grønnfargen i sengeteppet. Smaragd kan gå.

Gammel 06-11-16, 18:15   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan vogngrønn funke?

Gammel 06-11-16, 19:24   #9
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Balanse. Sjekk den ut - helt fantastisk!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 21:31   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Oslo?
Jentungen har malt rommet i den fargen og srlv om det står at den er dypblå med grønntone virker den mer grønn enn blå på hennes rom.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-16, 22:12   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Green leaf, green harmony og green marble er fine. Green marble er veldig mørk.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 00:07   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke minty breeze er det minste mintfarget, egentlig.

Gammel 07-11-16, 00:08   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Men når jeg ser dem i samme bilde i tråden her nå, med sengeteppet, så ser det feil ut ja.

Gammel 07-11-16, 07:22   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, grønnfargen i teppet er mer på den syrlige siden. Uten at jeg har lyst til å følge opp det på veggen, egentlig.

Gammel 07-11-16, 08:26   #15
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Hva med en litt mørkere gråfarge som Kajal eller Industrielle grå?

Gammel 07-11-16, 08:48   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva med å ta med teppe og får det lest av og velge rn farge veldig nært?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 09:11   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville jeg også ha gjort. Dvs jeg gjorde det med en tapet jeg hadde. Det ble en helt annen farge enn jeg lette etter på fargekartene, men jeg ble positivt overrasket.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 09:19   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Hva med en litt mørkere gråfarge som Kajal eller Industrielle grå?

Nei, grått vil jeg ikke ha. Jeg kan muligens ha en lysere grå eller mellomgrå på de andre veggene, men jeg vil ikke ha grått som hovedfarge.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Hva med å ta med teppe og får det lest av og velge rn farge veldig nært?

Ja, det kan jeg selvsagt gjøre, nå er jeg bare ute etter inspirasjon, om noen hadde sett noen lekre grønnfarger som kunne passe. Jeg vil ikke nødvendigvis ha en grønnfarge som er lik dem i teppet, men som passer sammen med dem. Den lyse grånne i bakgrunnen er egentlig ganske gyselig i seg selv, så f.eks. å velge den hadde blitt helt sykt.

Men jeg må selvsagt se fargen jeg evt. velger opp mot selve teppet.

Jeg tenker kanskje noe sånn?

Gammel 07-11-16, 09:20   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville valgt den øverste av de tre Tallullah. Den var nydelig. Den i midten synes jeg blir for blå, i dette tilfellet. På de andre veggene ville jeg vurdert den som heter Pale Green, for eksempel. Jeg ville i alle fall gått mer mot grått/gult enn mot blått.

Sist redigert av My : 07-11-16 kl 09:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 09:23   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Den midterste der syns jeg faktisk ligner mer på det Sjøsmaragd ser ut som i virkeligheten (den øverste i min link).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.