Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gavetips mann 80 år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-16, 10:04   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gavetips mann 80 år?

Jeg skal i bursdag til onkelen min. Han blir 80 år. Han er frisk og rask - men han har (som folk flest) virkelig alt.

Det som vanskeliggjør det hele for min del er:
Han leser ikke
Han er avholds
Han har ikke et lidenskapelig forhold til mat. Han spiser det han får satt foran seg og kan i ettertid være usikker på hva det var han spiste

han ønsker seg selvfølgelig ingenting - men har klart å si at han ikke ønsker seg slips og sokker.

Noen tips?

Han har hele livet arbeidet som jordbruker, (altså ikke gård, men jord).

Gammel 30-05-16, 10:10   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavetips mann 80 år?

Fotoalbum? Enten nyere med felles familiebilder eller tilsvarende for eldre bilder.

Gammel 30-05-16, 10:12   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Stefaren min ble 80 i vår, og han ønsket seg pengegave til en veldedig organisasjon som han selv støtter. Kan det være aktuelt? (Jeg vet godt at noen dessverre slett ikke ville sette pris på den type gave, heller tvert imot - men det vet man vel forhåpentligvis som giver.)

Gammel 30-05-16, 10:17   #4
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Konsert- eller teaterbilletter av noe slag? Da sammen med noen, selvsagt.

Gammel 30-05-16, 10:18   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Billetter til teater eller show, for 2?

Kjører han bil? Om han ikke kommer seg rundt selv; gå sammen flere og spleis på minibuss og planlegg en rundtur der han kommer fra/oppvokst. Evt sightsiing i Oslo/Trondheim/der dere bor eller et sted som han har tilknytning? Med middag.

Det har jo skjedd masse i storbyene mht utbygging, nybygg ol. som sikkert kunne vært artig å se igjen. Vet at det er mange eldre som vegrer seg for å kjøre i sentrum her ihvertfall.

Gammel 30-05-16, 10:34   #6
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Digital bilderamme ferdig fyllt med familiebilder?

Gammel 30-05-16, 10:47   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Om han ikke er interessert i mat så kan man gjøre opplevelsen rundt maten god, sette av en hel dag hvor han er i fokus. Dra på utflukt hvor store og små er samlet. Litt grilling, leker, tid til å snakke sammen.

Gammel 30-05-16, 10:48   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Abonnement på Vi over 60 har eg gitt, med suksess.

Gammel 30-05-16, 10:55   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Champagne og kokain. (Er det jeg ønsker meg i åttiårsdag.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 10:55   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han bor på samme plass som han alltid har bodd. (Bygd) - Jeg er ikke så veldig nært at jeg har enorme mengder bilder å bidra med - abonnement var ikke dumt. Det kan være han liker. Pengegave kan være at han setter pris på ja, for han er en mann med stort hjerte.
Jeg tenkte cupfinalebilletter, for det liker han, men noen har tenkt før meg. Takk for tips.

Gammel 30-05-16, 10:56   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Champagne og kokain. (Er det jeg ønsker meg i åttiårsdag.)

haha! - nå lo jeg høyt!

Gammel 30-05-16, 11:15   #12
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Turutstyr? Hvis han liker slikt da. Min svigerfar fikk kajak i gave til sin 80-årsdag om jeg ikke husker feil. Han elsker også å lese bøker, Time Magazine og slikt, så han har fått sistnevnte i abb. flere ganger.

Gammel 30-05-16, 11:22   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Han bor på samme plass som han alltid har bodd. (Bygd) - Jeg er ikke så veldig nært at jeg har enorme mengder bilder å bidra med - abonnement var ikke dumt. Det kan være han liker. Pengegave kan være at han setter pris på ja, for han er en mann med stort hjerte.
Jeg tenkte cupfinalebilletter, for det liker han, men noen har tenkt før meg. Takk for tips.

Om han er interessert i norsk fotball kan jo et Sumo-abonnement vere noko? Da får han sett alt av norsk fotball i dei to øverste divisjonane. Sesongkort på stadion?

Gammel 30-05-16, 11:38   #14
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Noe musikk?

Gammel 30-05-16, 12:16   #15
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Liker han å holde på ute? Hva med noe til hagen? Et epletre eller en rose eller noe slikt?

Gammel 30-05-16, 22:58   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Liker han uteliv og lytte til fugler? Det finnes en fuglebok med bilder og kvitrelyd.

Gammel 31-05-16, 08:11   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Han liker å gå tur (lange turer for å plukke multer) Han liker å fiske og han liker å sole seg - OG se TV. Han har i tillegg fire barn, masser av barnebarn. Ingen av barna, ei heller kona får til å komme på noe, så det å gi penger til en veldedig organisasjon kan være ok.

Gammel 31-05-16, 13:57   #18
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flaxlodd? Jeg ble virkelig overrasket over glad bestemoren til mannen min pleide å være for å få dem.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 14:40   #19
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hva med noe turutstyr, en ny caps, kniv, en turkopp, en ny tursekk. Gavekort på butikk som selger turutstyr.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-16, 18:15   #20
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Her er i alle fall fugleboka: https://www.naturogfritid.no/811024/...gler/Fuglesang

Kanskje en kikkert i tillegg, så kan han se nærmere på fuglene?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.