Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Oppbevaring av konfirmasjonskortene

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-16, 21:28   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Oppbevaring av konfirmasjonskortene

Hva gjør man egentlig med alle kortene man får til konfirmasjonen? Nå ligger de i en KIWI-pose... I teorien hadde det vært kjekt å limt de inn i den boka som vi skrev hvem gavene var fra pluss hilsner fra selskapets gjester, men det går jo overhode ikke, det blir alt for tykt.

Forslag ønskes, regner med at dette er en problemstilling for mange.

Gammel 26-05-16, 21:31   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaring av konfirmasjonskortene

I min verden tar man vare på dem ei stund - for eksempel i en kiwipose - og så går de i søpla. Men jeg har ikke et sentimentalt bein i kroppen og tar ikke vare på noe, omtrent.

Gammel 26-05-16, 21:52   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hm... Det er jo et alternativ selvsagt. Jeg er ikke konfirmert selv og det kan jo finnes en halv sjanse for at ungen har lyst til å ta vare på det av en eller annen grunn?

Gammel 26-05-16, 22:17   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg limte mine inn i en perm, jeg, men den permen tror jeg er kastet for lengst.

Gammel 26-05-16, 22:19   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Næh.
Jeg ble konfirmert i 1984 og har fortsatt alle kortene. Har en stor blomstrete boks/kasse på loftet hvor alt sånt, + minnebøker, fotoalbum, brev, russekort og passfotoalbum av gamle venner osv blir oppbevart.

Gammel 26-05-16, 22:20   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Mamma fant mitt russekort forleden og gav det til yngste. Det syntes han var skikkelig stas (selv om det var blitt ganske så lyst, så lyst at han trodde jeg var rosaruss). Litt irriterende at jeg nok har kastet alle russekortene jeg samlet.

Gammel 26-05-16, 22:22   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Min konfirmant fikk en fin eske fra en fadder som vi la dem i. Sender deg bilde på sms. Vet hun har laget til gutt også. En sånn kan du kanskje høre om hun lager til deg også?

Gammel 26-05-16, 22:30   #8
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Tinkadott: den var fancy! Kjempefin. Men det skal litt til for at M pynter rommet sitt med noe sånt tror jeg...

Gammel 26-05-16, 22:37   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Ja, hun laget en kul med fotballtema, men han må ikke ha den fremme vet du

Gammel 26-05-16, 22:40   #10
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine er i en skoeske. Trolig på loftet til mine foreldre... kan ikke huske å ha fått den utlevert.

Gammel 27-05-16, 05:41   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har lagt dem i hver sin boks, litt tilfeldig egentlig. De blir nok liggende der til jeg kaster dem eller hovedpersonen vil ha dem.

Gammel 27-05-16, 07:45   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg laget album etter konfirmasjonen og alle kortene ligger i en lomme i det albumet. Det er i grunnen veldig koselig å ha, så jeg skal oppfordre barna mine til å gjøre det samme.

Jeg har også esker til barna med litt minner og babytøy og sånt, så det er mulig jeg legger dem der.

Jeg sparer på sånn ca alt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 07:54   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bor på 69 kvadrat med lite bodplass, så jeg er nådeløs. Kvitter meg med det meste.

Ikke for det, jeg gjorde det samme da jeg var yngre og bodde hjemme i digert hus. Har f.eks. venninner som fortsatt har alt fra russetida, mens jeg kastet alt i løpet av sommeren etter. Det vil si, mamma tok vare på lua ei stund, men den røyk fort da jeg fikk den overlevert da de solgte huset.

Mulig jeg må vurdere å ta vare på konfirmasjonskortene ei stund, i hvert fall ...

Gammel 27-05-16, 07:58   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Barna har egne kasser på loftet med slike ting. De får med seg ca to ikeaesker som de kan gjøre hva de vil med.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 08:24   #15
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg vil oppmode min konfirmant neste år til å ta vare på dei korta "som er gjort noko ut av". Fine ord frå besteforeldre og andre syns eg er fint å ta vare på. Kort som berre er signert av en perifer nabo tenker eg havne i søpla etterkvart.

Gammel 27-05-16, 09:49   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker at konfirmanten er stor nok til å gjøre noe med dette selv? Min mann hadde nok kastet alle.

Gammel 27-05-16, 09:57   #17
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Scan kortene så "har" du dem uten at de tar stor plass? Tror jeg kanskje hadde spart på dem en stund før de gikk i søpla.

Gammel 27-05-16, 10:17   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Tja, har man særlig glede av gamle konfirmasjonskort? Jeg er ganske sentimental av meg og tar vare på en god del som kun har affeksjonsverdi, men samtidig har jeg aldri lest et eneste gratulasjonskort mer enn én gang så jeg hadde nok ikke følt at dette er noe man burde ta vare på. De hadde muligens havnet i en eske en stund og så blitt kastet etterhvert uansett. Jeg hadde uansett spurt konfirmanten selv hva han/hun ønsket å gjøre med dem.

Gammel 27-05-16, 10:38   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har skrevet på hvert enkelt kort hva gaven var også. Jeg er i overkant nostalgisk og elsker mimring. Lever for det sånn ca.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 10:42   #20
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine er limt inn i fotoalbumet med alle bildene fra konfirmasjonen. Hva gaven var står skrevet i alle kortene. (Vi gjorde det samme med bryklupskortene da vi ble gift.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.