|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Eldstemann er døpt i kirken, av en slektning som er prest. Slektning som er akkurat så langt ute at h*n ikke er selvskreven som gjest, men noen jeg kjenner godt og setter stor pris på. De har nå flyttet fra Oslo til huttiheita, og kommer seg ikke hit i en håndvending.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Selvfølgelig må det være greit.
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Det er jo konfirmanten som tar valget; jeg synes det er bakvendt å se det som at dere foreldre ikke har oppfylt forpliktelsen deres av den grunn. (Det er fullt mulig at dere ikke har oppfylt forpliktelsene deres, altså.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Det er da fadderne som strengt tatt må ha skylda, spør du meg.
![]() |
#6 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?All den tid man ikke trenger å tro på gud for å konfirmere seg i kirken heller, kan jeg ikke se den store forskjellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Bare så det er tydelig, denne personen ville kun blitt bedt i egenskap av "den som døpte barnet", h*n kommer ikke til å bli invitert til de andre barnas konfirmasjoner.
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Jepp, invitere.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?
Freudian slip? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nytt år, nye muligheter
|
Ups!! Skal sporenstreks invitere nestemann til jevnlige bibelsirkler.
![]() |
#14 |
koko
|
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Det er ikke troen som blir invitert i konfirmasjon, men personen. Hadde vært mer rart å holde utenfor en ellers naturlig gjest pga livssyn synes jeg.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 21-04-16 kl 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Sjølvsagt kan du invitere
![]() |
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Det bør da ikke være noen grunn til ikke å invitere vedkommende - det er jo personen som blir invitert, ikke livssynet hans.
![]() |
#17 |
Mother of Dragons
|
Jeg synes det er helt merkelig og på tvers av vanlig kutyme. Det er ikke vanlig at man inviterer dåpsprest til konfirmasjon dersom man ellers ikke har vanlig omgang.
![]() |
#18 |
heimføing
|
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Siden presten er en i slekta, og en del av slekta du liker å holde kontakt med etter som jeg forstår, så ville jeg invitert. Ihvertfall hvis dere fikk denne presten spesielt til å døpe barnet dengang, ved f.eks. å velge en gudstjeneste denne hadde fremfor en annen gudstjeneste med en annen prest eller ved å be vedkommende spesielt om å foreta dåpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Invitere dåpspresten til humanistisk konfirmasjon?Jeg syns ikke alle er så flinke til å lese det som står, altså, før dere svarer.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
Jepp, vi reiste til andre siden av byen, til hennes kirke.
![]() |
|
|