|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Jeg har vært både politisk- og samfunnsengasjert siden tenårene og er vokst opp i et hjem hvor samfunnsaktuelle ting alltid er på agendaen. Det er jeg så glad for. Og jeg synes verken egne eller andres politiske- eller livsynsmessige tilhørighet eller perspektiv er privat og "noe man ikke snakker om i hyggelig selskap". Engasjement er noe av det viktigste jeg vet.
![]() |
#2 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Godt innlegg. Jeg er samfunnsengasjert både gjennom jobben jeg gjør og frivillig arbeid. Dessverre orker jeg ikke delta i debatten i sosiale medier lenger, omfanget av ren skjær ondskap og menneskeforakt har for lengst nådd bunnen. Jeg føler totalt avmakt (avmakt??) av mangelen på saklig konstruktiv debatt.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Jeg er dessverre der Lisa er. Jeg står relativt nær et par aktive samfunnsdebattanter og jrg har rett og slett ikke styrke til å håndtere det de må finne seg i.
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Sjelden, men det hender, og jeg har lyst til å skjerpe meg, for jeg blir veldig nedstemt og sint og redd over den hatretorikken som florerer ang flyktningekatastrofen. Jeg skammer meg over at vi har en innvarndrings- og inkluderingsminister som gjør det legitimt å være seg selv nok.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Det hender så absolutt, og jeg er en slik som poster lenker til artikler om de tingene jeg er mest engasjert i flere ganger i uka, om ikke akkurat hver dag. Jeg kan også debattere på andres utsagn/lenker om jeg syns det blir for unyansert eller om jeg har noen synspunkter jeg ønsker å formidle eller i det hele tatt føler at jeg har noe jeg kan bidra med. Men så er det slik at jeg ikke føler jeg har hodet med meg for tia (lest: de siste årene), og sliter med å ordlegge meg konsist og nyansert og det blir gjerne aldeles ikke slik jeg hadde tenkt så veldig ofte gir jeg opp etter flere forsøk med å forfatte noe fordi jeg tenker at en dårlig kommentar fra min side kan være mer ødeleggende enn det vil gagne saken så da er det best å la være. Sist redigert av Odelia : 23-01-16 kl 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Ja, litt i bølger, men mer og mer. Jeg synes det er viktig å "ikke tåle så inderlig vel", og selv om jeg ikke gjør noen stor innsats, gjør jeg i det minste noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Jeg engasjerer meg mindre og mindre, faktisk. Jeg har alltid vært aktiv, har noen år i politikken bak meg og føler at det er nok. Dessuten merker jeg at tålmodigheten har blitt kortere og kortere og da blir bidragene mine tilsvarende dårlige. Jeg blir rett og slett for sint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Jeg er ikke veldig aktiv selv, men linker til artikler og sånt som jeg synes er spesielt gode, interessante eller morsomme. Jeg burde bli flinkere til å kommentere det jeg legger ut selv også, av og til har jeg ikke tid eller ork til annet enn å legge ut en link, og jeg synes selv det er veldig mye mer interessant hvis den som legger det ut også mener noe selv. Men jeg er veldig glad for de jeg har på f.eks. FB som er engasjerte, og bruker gjerne sosiale medier for å bli oppdatert og lese om interessante ting. (Twitter måtte jeg faktisk slette, for det ble rett og slett overload av interessant informasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Nei, jeg deltar ikke. Jeg verken orker eller gidder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
By the Sea
|
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?For min del er det ikke i så stor grad debatter - mest at jeg lenker til artikler jeg finner interessante, gjerne med en kort kommentar om hva jeg mener eller bare et sitat fra selve teksten (mange orker ikke å klikke seg inn på lenker, spesielt ikke hvis de ikke får litt info om hva det handler om).
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Jeg skjønte heller ikke at det hovedsakelig var snakk om artikkellenker etc på egen profil. Vet ikke om det definerer under min oppfatning av begrepet "samfunnsdebatt", egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Av og til på Twitter, om skolepolitikk og annet jeg interesserer meg for. Engasjerte meg litt for mye en periode, først om Gazakrigen og deretter rundt arbeidsavtalen for lærerne. Du må tåle mye dritt, rett og slett, selv på Twitter som er "akademikernes tumleplass". På FB lenker jeg kun til artikler jeg mener alle burde lese og være enig i.
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Nei, ikke nå lenger. Jeg synes twitter egner seg best for denslags, og jeg er ikke aktiv der lenger.
![]() |
#15 |
fri
|
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Jeg ble lokalpolitiker etter høstens valg og i løpet av valgkampen og etterpå så har Facebookprofilen min blitt mer "offentlig" og mye mindre privat. Og jeg deler ganske mye politikk. Jeg prøver å fokusere mest på saker jeg selv jobber med, lokalpolitikk. Da er det nyttig for meg å få innspill fra venner og andre som måtte få med seg innlegg jeg legger ut offentlig. Men jeg merker at det innimellom er litt "skummelt" å dele artikler som går på flyktningekrisen nå. Jeg gjør det innimellom, men jeg hiver meg ikke inn i lange diskusjoner med folk som er uenig med meg i disse sakene. Det er muligens litt feigt, men noen av de mest kverulerende vennene mine (som uten unntak er menn), så er jeg veldig nøye med hva slags diskusjoner jeg orker å kverulere i, hvertfall om jeg ikke føler jeg må. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
By the Sea
|
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?
Det var sikkert ulurt å ikke være mer konkret - men så kom nå presiseringen til slutt.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 23-01-16 kl 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?
Jeg er litt her. Det går selvsagt opp og ned alt etter formen. Særlig ofte svarer jeg på båssetting og jeg tar også tak i stråmannsargumentasjon. Mine FB-venner består av likelige deler slekt, venner, hyttenaboer, fagkollegaer og folk fra mitt tidligere politiske liv. Enkelte deler av hyttenaboene og slekta kan slite på tålmodigheten. Politisk kjente har jeg fra alle partier, de er som regel saklige selv om jeg kan være uenig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i samfunnsdebatt i sosiale medier?Ja, det gjør jeg. Men ikke i så stor grad på fb lengre. Jeg blir så sur og får lyst til å renske bort halve vennelisten min når jeg f eks får få likes på ting jeg mener burde engasjere alle
![]() |
|
|