|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Vi håper etterhvert på at det flytter inn en katt hos oss. Jeg er vokst opp med katter, men har ikke hatt katt selv i voksen alder, og innser derfor at jeg lurer på mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Her er litt tips og råd fra dyrebeskyttelsen før anskaffelse av katt.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Jeg er ingen ekspert, men har katt, så jeg kan jo prøve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Jeg har bare hatt en katt, og de er ganske sære alle sammen - men jeg kan jo også forsøke meg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Du bør tenke på om om du er klar for å få en ny sjef i huset
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Den ene katten min, Eek, er en blanding av Sphynx og Devonshire Rex, to veldig sosiale raser. Hun finner seg i omtrent hva som helst fra barna, og elsker all form for oppmerksomhet.
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Angående regler for katten,
![]() |
#8 |
I mål
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Jeg vil ikke kalle meg en erfaren katteeier, men vi har hatt katt i nesten tre år, og før det var jeg helt uerfaren (mannen er vokst opp med katt og kunne mer). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Hittil i år har jeg omplassert over 180 katter for dyrebeskyttelsen. Jeg er kjempenøye på at kattens lynne passer hos den familien som vil adoptere. Ta kontakt med din lokalavdeling, jeg ser sikker på at de har rutiner som sikrer at kattene deres får et forevighjem som passer for dem
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Vi har to katter, søsken fra samme kull. Jeg er overbevist at de har MYE glede av hverandre. Sover sammen, vasker hverandre, jakter sammen og finner på ramp sammen. De leker med hverandre og lekeslåss når de føler for det. Vil de være alene finner de seg hver sin plass å sove.
![]() |
#11 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Med unntak om det det står om fisk til katter, er Mattilsynets veileder meget god, og bør leses får man anskaffer katt. Den finnes som PDF her: http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyr...ld%20av%20katt
![]() |
![]() |
#12 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Har hatt flere katter. Nå har vi to jentekatter (søstre) på 1 år. Det har vært en sann fryd å ha to, og se de har så mye glede av hverandre. Vi har Norsk Skogkatt, og det er katter som elsker å være ute og leke i skogen! Vi bor greit til slik, heldigvis. Pelsen børster jeg ca 1-2 g i uka, de røyter ikke mye! (ikke ennå iallefall). De har tissekasse, men nå går de for det meste ute og gjør fra seg.
![]() |
![]() |
#13 |
Klar
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Tusen takk for alle gode svar, dere! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
I mål
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?
Det varierer med tiden på året. Jeg er usikker på hva høysesongen er, men kanskje ikke nå? Det var nesten ingen i februar heller, da vi fikk vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?[ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
...we have cookies
|
Det kan også være at de ikke har hatt tid til å svare. Evt at de leter internt etter noen som kan passe for dere, og å få tilbakemelding/gitt beskjed fra/til fosterhjemmene er ikke alltid fort gjort. Alle jobber på frivillig basis, og nå i juletider har vel de fleste litt å gjøre utenom den frivillige innsatsen tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Klar
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Crazy Cat Lady
|
Nå kan jeg bare svare for hvordan det er med katter her i hos Dyrebeskyttelsen i Tromsø. Vi har lagt 37 katter ut på nettsidene våre. Kattunger omplasseres så fort her at vi ikke rekker annonsere de fleste før de har fått nye hjem. Vi har også katter som har kommet til oss via Mattilsynet/dyrevernsaker, disse legges heller ikke ut offentlig. Vi har ca 150 katter inne akkurat nå med stort og smått, regner med det er mye det samme i andre lokalavdelinger også. Send dem en purre-mail dersom du ikke hører noe innen noen dager.
![]() |
![]() |
#19 |
Vaklende
|
![]() Sv: Anskaffe katt, hva bør vi tenke på?Dyrebeskyttelsen her også har masse skjønne kattunger, godt vante med barn. Men ting tar tid, siden de som jobber der gjør det ved siden av vanlig jobb, hjem og katteinnfanging, julestri RTV, og er altfor få ift alle små skjebner. Send en purremail og vær tålmodig, kattungene derfra pleier være ekstremt godt tilpasset eier og glade små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ad astra
|
purremail!
![]() |
|
|