Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Broen sesong 3

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-15, 22:48   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Broen sesong 3

Etter fjerde episode er eg eit stort spørsmålstegn.

Har han mannlige etterforskeren to sakna personar som bur heime hos seg? Og så lar han Saga sjå mappa?

Og kven er, og kva er greia med hp der forretningsdama som byggjer hus og ligg med ein ung gut? Vart ho presentert først i denne episoden eller har eg gått glipp av noko?

Gammel 24-10-15, 22:54   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Broen sesong 3

Jeg tror familien hans ikke lever, eventuelt er forsvunnet. Han "snakker" med kona, kanskje fordi han også ruser seg?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 23:31   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Etter fjerde episode er eg eit stort spørsmålstegn.

Har han mannlige etterforskeren to sakna personar som bur heime hos seg? Og så lar han Saga sjå mappa?

Og kven er, og kva er greia med hp der forretningsdama som byggjer hus og ligg med ein ung gut? Vart ho presentert først i denne episoden eller har eg gått glipp av noko?

Jeg skulle AKKURAT til å starte en Broen-tråd! Så weird!

1. Henrik. Har alltid ment det er noe rart med ham. Trodde først han var en dritt som bedro kona og dopet seg, men mannen (min altså) sa at kona og ungene hans er i den mappa om saken som er henlagt. Jeg synes det er rart at Saga, som etterforsker, ikke kjenner til denne saken. Og hvorfor sier ikke Henrik noe? Han virker drivende dyktig i jobben sin. Men han virket veidig emosjonelt berørt da han skulle forhandle med Rikard utenfor døra. Han "ser" vel kona, uten at hun er der, og han doper seg for å klare hverdagen? Er jeg på jordet?

2. Linn. Vikar for Hans. ER hun snill og grei, eller vil hun ha Saga bort? Det er noe rart med henne. Mannen påstod at hun er en typisk leder som har gått på lederkurs, men som ikke forstår virkeligheten. Jeg får vondt av Saga. Å kjøre henne til minnestunden var vel misforstått omtanke, men at hun vil ha henne til coach etc får meg til å lure.

3. Jeg savner Martin!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 23:34   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og, er Saga i ferd med å glippe? Jeg ønsker liksom ikke at karakteren skal utvikle seg sånn. Klart, det kan jo være et poeng å få fram hennes emosjonelle sider, men jeg synes det blir så feil.

Gammel 24-10-15, 23:35   #5
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Martin i fengsel og faren dør, moren er pågående, ikke rart hun sliter, tenker jeg.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 23:43   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Martin i fengsel og faren dør, moren er pågående, ikke rart hun sliter, tenker jeg.

Neinei, jeg er helt enig i det, altså, og i tillegg virker det som hun er oppriktig glad i Hans.

Men det er noe med måten hun framstilles på. Jeg synes det er litt rart av produsenten. Hun er liksom profesjonell uansett. Mulig jeg påvirkes av å ha en Asperger i huset, men jeg likte ikke dette helt... Slite skal hun få lov til, det er garantert mye ubearbeidet grums, det var bare noe med måten det ble framstilt på.

Jeg lurte på det der med mora og søsteren i forrige sesong også. Nå får vi nok vite mer. Har dere noen tanker om dette? Jeg går liksom ut fra at det viser seg at Saga har rett, at mora er syk og at snart vil alle forstå det... Men faren da? Hva var galt med ham?

Gammel 24-10-15, 23:45   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg tror familien hans ikke lever, eventuelt er forsvunnet. Han "snakker" med kona, kanskje fordi han også ruser seg?

Dette tror jeg også. I andre episode snakket han med kona i sengen, men i neste klipp hadde ingen ligget ved siden av han den natten. Creepy.

Ellers er jeg skuffet over at det er så mye blod, gørr og voldligheter. Det tar brodden av serien for min del, og skuffer meg litt. Sesong 1 og 2 var ikke helt slik.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 23:47   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker heller ikke måten Saga utvikler seg på, og jeg savner Martin. Mye av serien var jo nettopp samspillet mellom de to.

Kona til Henrik hadde ikke refleksjon i vinduet, så hun er nok ikke der.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 23:53   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

http://www.seoghoer.dk/nyheder/saga-...t-af-provokere

Jeg googlet litt og dumpet over dette. Nå er jeg i motsetning til han som uttaler seg ingen psykiater, men jeg mener at han bommer i sin analyse bortsett fra i forholdet til moren.

Gammel 24-10-15, 23:55   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kona til Henrik hadde ikke refleksjon i vinduet, så hun er nok ikke der.

Så observant du er! Jeg kjente henne ikke engang igjen på bildene i mappen, noe mannen min gjorde.

Gammel 24-10-15, 23:57   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ellers er jeg skuffet over at det er så mye blod, gørr og voldligheter. Det tar brodden av serien for min del, og skuffer meg litt. Sesong 1 og 2 var ikke helt slik.

Synes du? Jeg er nokså "sart" mtp skumle serier, men jeg reagerer ikke på dette. Synes heller ikke det var mindre av det i de foregående sesongene.

Gammel 25-10-15, 00:32   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Martin er savnet! Synes det har tapt seg veldig etter st han ble fengslet. Ellers har jeg tenkt likt som mange her, at familien til Henrik tydeligvis er borte. Saga er litt ugjenkjennelig.

Gammel 25-10-15, 07:43   #13
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Et annet klipp av henriks stue viste ungene som så på barnetv, og i neste klipp var de ikke der.

Gammel 25-10-15, 09:54   #14
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk og lov for FP, dette har eg undra meg gal over

Gammel 25-10-15, 10:06   #15
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker den nye etterforskeren veldig godt og savner ikke Martin. Men jeg lurer på det samme som HI; hva er rollen/linken til hun bisnissdama med ung elsker?

Jeg synes pgså Saga har forandret seg og kanskje virker mer karikert enn tidligere. Men jeg så aldri sesong 1, har bare sett nr. 2. Liker serien, gleder meg til hver mandag.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 10:33   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Takk og lov for FP, dette har eg undra meg gal over

Da jeg søkte på "Broen" her inne fant jeg to tråder startet av meg, etter hhv sesong 1 og sesong 2. Jeg var spørsmålstegn da også...

Gammel 25-10-15, 11:16   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Da jeg søkte på "Broen" her inne fant jeg to tråder startet av meg, etter hhv sesong 1 og sesong 2. Jeg var spørsmålstegn da også...

Ka, det var det eg såg, men ingen om sesong tre. Syns det blir innført veldig mange karakterer, og no til sist denne byggedama med elsker. Det lurer eg veldig på.

No forstår eg jo kanskje det, etter det de skriv, at kona og barnet til Henrik er borte. Alt de får med dere, altså.

Gammel 25-10-15, 16:02   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det med Henriks kone og barn forstod vi her. Husker at barn(a) så på barnetv da han jobbet ved kjøkkenbenken, og så kom kona for å snakke med ham og ba ham dra på jobben slik at han ikke ble for sen. Han slo da av tv - uten protester fra barn(a). Da ante vi øgler i mosen

Jeg savner heller ikke Martin faktisk. Trodde jeg kom til å gjøre det, men Henrik overrasker stort.

Saga. Jeg forstår veldig det som skjer rundt henne nå. Hans har jo taklet Saga fantastisk - til det beste for de begge to. Men de fleste ville kanskje ikke få til det? Stusset veldig på måten Linn tok samtalen med Saga, hvor hun foreslo coaching hvor Saga svarte at det ikke var mulig for henne. Linn virket genuint overrasket over svaret hennes, og da kommenterte jeg til min mann "really?". Alle rundt en slik person som Saga vil jo merke at hun er annerledes. Alle vil nok ikke forstå at det er Asperger, men at hun har sosiale utfordringer er jo åpenbart. Med hennes tilnærming til arbeidet, og hvor fantastisk nøye hun er på å følge lover og regler, så burde en sjef se at kunne hun ha lært seg sosial omgang på en mer empatisk måte, så ville hun nok ha gjort det. Men hun gjør og sier det hun må, men empatien og den emosjonelle connection er jo ikke noe som hun får til.

Så jeg legger ikke noe mer i det som skjer nå, enn at det er ny sjef, som gjerne vil hjelpe Saga på et eller annet vis, men gjør det bare feil. Å ta henne med til minnestunden var jo riv ruskende galt. On so many levels. En sjef skal virkelig ikke legge seg opp i det - ei heller snakke med en arbeidstakers mor på den måten.

Apropos mor. Man merker helt klart at det er noe med hennes mor som ikke er som det skal. I alle samtaler de har så er det små tegn til at hun faktisk er den manipulerende moren som Saga mener hun er.

At Saga valgte å gå til Hans isteden for minnestund synes jeg er en måte å vise oss på at hun connect'er mer med ham som en far enn sin egen. Men det er nok ubevisst fra hennes side.

Har heller ikke klart å linke nyinnsatt sjef for husfirmaet og hennes affair med resten av historien ennå.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 16:08   #19
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Synes du? Jeg er nokså "sart" mtp skumle serier, men jeg reagerer ikke på dette. Synes heller ikke det var mindre av det i de foregående sesongene.

Du sier noe, mannen min mente det samme! Kanskje jeg er inne i en periode hvor jeg er litt "sartere"? Det er spesielt slike scener med trusler om tortur jeg ikke fikser. Men jeg ser jo på, klarer ikke slutte heller.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 20:04   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke vold og trusler i denne sesongen er verre enn tidligere heller.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.