Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kan putene ligge ute i vinter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-15, 19:07   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan putene ligge ute i vinter?

Kan uteputene ligge ute i vinter? Pleier å ta dem inn, men vi har begrenset med lagring inne, for å si det forsiktig. Putene ligger i tett kasse (Keter) under tak.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 19:16   #2
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan putene ligge ute i vinter?

Mnja. Jeg ville ikke satset på det, ser for meg jordslag? At det blir for rått inni kassen selv om det er lokk på?

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 19:17   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Mnja. Jeg ville ikke satset på det, ser for meg jordslag? At det blir for rått inni kassen selv om det er lokk på?

Jordslag, ja. Det kom jeg ikke på. Hm. Sant. Må vel inn, da.

Gammel 02-10-15, 19:18   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ja, det tror jeg.
Vi har våre i tilsvarende kasse om sommeren, og de er like fine selv om kassen står i regnvær.
Vi tar våre inn, men det er nok av gammel vane.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 19:19   #5
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har gjort dette i mange år. De eldste er to 5-posisjons puter som er kjøpt på Jysk for et tiår siden. Eller kan vi si 15 år siden? De har hverken morknet eller myglet. Det viktigste er at det ikke kommer inn vann, og de stødige Keter kassene er tunge og tette.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 19:22   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg har gjort dette i mange år. De eldste er to 5-posisjons puter som er kjøpt på Jysk for et tiår siden. Eller kan vi si 15 år siden? De har hverken morknet eller myglet. Det viktigste er at det ikke kommer inn vann, og de stødige Keter kassene er tunge og tette.

Samme her. Ute i kasse heile vinteren, halvveis under tak.

Gammel 02-10-15, 19:22   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det kommer ikke inn vann, men det regner mye om vinteren på sørvestlandet, og det blir veldig fuktig luft. Men putene er grå, så jordslag vil jo ikke vise.

Gammel 02-10-15, 19:27   #8
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Våre ligger ute i kasser.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 20:59   #9
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det har visst mine gjort i vinter, gikk helt fint, så de kommer til å ligge der fremover også.

Gammel 04-10-15, 21:22   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forsøkt uten hell. Putene ble fulle av jordslag selv om det var tett Keterkasse. (Heldigvis ikke puter jeg var veldig redd for.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 21:25   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre ble også jordslått i tett putekasse (og det før vinteren var i gang, til og med).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-15, 21:27   #12
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg oppbevarer våre inne om vinteren. Har tatt hele pusekattene inn, den står under trappa i kjelleren.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 13:44   #13
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Hondacry fikk meg til å huske at jeg har et sånt utbygg uten kjeller under. Det står på påler med løse espalier for å skjule alt mulig. Noen år står putekassen der. Noen år står den helt eksponert for været. Vet ikke hvorfor det har gått så bra her. Flaks?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.