Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Pensjonistbil

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-15, 20:02   #1
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Pensjonistbil

Hei trenger tips til bil for 70-åring, helst en bil som har best potensiale for å kunne kjøres også når han er 80.

Priliste:
pris 150-200
kompakt; lett å manøvrere, oversiktlig
aktiv Passistent (dvs trykke på en knapp - gi gass
Psensorer foran og bak
høy sittestilling
driftssikker
bensin eller hybrid
5 stjerner i Euroncap
bonus:
automat

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-15, 20:09   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: pensjonistbil

Mine foreldre som er 80+ begge to kjøpte seg en Golf for et par år siden og er veldig fornøyde. Automatgir, ikke den minste motoren, parkeringsass.. Moren min er veldig kort, faren min veldig lang, men begge kan stille inn setet slik at de sitter behagelig. Jeg har kjørt den en del, både langtur og bykjøring, og jeg synes den er bra til å være såpass liten. Nok plass til bagasje er det også. Nybil ligger kanskje noe høyere enn det spennet du har oppgitt.

Gammel 14-09-15, 20:19   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: pensjonistbil

Jeg og tenker Golf, eller Toyota Auris.

Gammel 15-09-15, 10:31   #4
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pensjonistbil

Hørt hørt Skoda Yeti anbefalt til den gruppa, også. Den er vel litt dyrere enn du nevner ny, men å kjøpe en ganske ny brukt eller en demo kan være et godt alternativ. Kjøpte demobil selv, og den er fullpakket av duppeditter jeg aldri hadde giddet å betale fullt for, men som er veldig behagelig

Hvis man har valgmuligheter, er det også veldig flott med oppvarmet frontrute, det gjør skraping vinterstid mye enklere og bedre sikt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-15, 10:34   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pensjonistbil

Jeg kjørte Toyota Yaris for noen år siden, og det var bare meg og folk over 70 som kjørte Yaris. Men Auris er vesentlig mindre, om han ikke akkurat trenger så plass.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.