Jobbklær - problem
Jeg begynner i ny jobb på tirsdag ( ) og nå har det kommet frem at man har en policy om å ikke ha på seg jeans og T-skjorte på jobb! Det er sikkert 15 år siden jeg har hatt en jobb med krav om klesdrakt, og da var det snakk om sykehusklær liksom... Så det meste av klærne i garderoben min utgår med høye kneløft, og mye av det som er innafor passer ikke veldig godt lengre (eller ikke i det hele tatt) fordi jeg har litt "bredere mageføre" nå etter at jeg har fått barn enn jeg hadde tidligere.
Så jeg må i alle fall i første omgang ha noen pene bukser som sitter pent på ei litt mer enn lubben bærte, men samtidig er behagelig. Finnes noe sånt tro? Gjerne noe klassisk med kvalitet evt.
Og hva slags sko bruker man til slike litt penere antrekk, hvis man helst ikke vil bruke høyhælte sko (eller i alle fall ikke så veldig høye hæler)?
Hvor går man hvis man vil ha god, hyggelig og profesjonell hjelp til å se bra ut, med de kroppslige forutsetninger man har? Uten å få sånn snobbete, småsnutete holdning fra personalet? Og som klarer å få ei sånn dame som meg, som egentlig ikke fikser "finere" butikker, til å slappe av og trives.
Alle råd og tips tas imot med takk.
Hilsen ei som føler seg rådvill, litt panisk og har lyst til å sparke seg selv for ikke å ha tenkt på å undersøke dette før.