Surmaget kommentar om høyesterett sin avgjørelse om homofile giftemål i USA
Først av alt: Jeg synes det er flott at høyesterett i USA har avgjort at ekteskap mellom to av samme kjønn er gylig.
Så surmagenheten: Jeg tviler veldig sterkt på at dette er gjort at idealistiske grunner - jeg vil anta at grunnen til at dette er bestemt er at det er viktig juridisk sett at loven om ekteskap (pga adopsjon, arv, lån etc) er lik over hele USA.
Samme opplegget som Petter Stordalen i Norge. Jeg er 110% sikker på det som han har gjort med hotellkjeden sin har spart miljøet for mye. Veldig mye. Men jeg er også helt sikker på at dette med at han selv sparer penger på å feks vaske hånduker sjeldnere har vært en veldig god drivkraft. Og det går jeg ut i fra fordi han ikke har en konsevkent oppførsel når det kommmer til miljøhensyn.
Rent pragmatisk er jo dette med homofilt eksteskap et stort steg i riktig retning, så intensjonene bak burde være meg likegydlige, så jeg er litt usikker på hvorfor jeg er så surmaget?