Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilken dongeribukse anbefaler du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-15, 20:30   #1
artemis
Aktiv

Medlem siden: Jun 2012
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Hvilken dongeribukse anbefaler du?

Jeg må ha meg ny dongerbukse / jeans. Jeg er lang, med mye rumpe og lår. Litt mage etter svangerskapene, men midja er fortsatt sånn nogenlunde i behold.

Har klart å lese meg fram til at jeg bør ha ei bukse som er
- rett i bena, eventuelt boot leg
- store lommer som ikke sitter for langt fra hverandre, og helst litt langt ned på rumpa (lommene altså, ikke buksa)

Jeg vil ha ei bukse med litt stretch, men det må være i dongeristoff og ikke altfor tynt.

Prisen har egentlig ikke noe å si. Jeg er villig til å betale endel for ei skikkelig fin bukse. Skjønner at jeg må ut å prøve, men det hadde vært så fint med noen tips til merke og model som andre, med lignende fasong, er fornøyd med. Greit å snevre inn markedet litt før jeg starter prøvinga. Vil ikke ende opp på Carlings med en 20-åring som hviiiner at "den satt driiitfint" når buksa når såvidt over underlivshåret og muffinsmagen buler ut

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 21:19   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dongeribukse anbefaler du?

Jeg er veldig fornøyd med jeans fra Salsa og Diesel. Nå har jeg en annen fasong enn deg, så jeg kan ikke bidra med konkrete modeller, men Salsa-buksene er ihvertfall veldig gode og holder passformen uten å sige og miste stretchen. De fins i mange modeller som holder inn og pusher opp etter behov.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 08:52   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er lang med mye rumpe og lår og jeg bruker Levis demi Curve og Lee Marion. Jeg prøvde omtrent alle jeansene på Carlings en gang i tiden og endte med de to merkene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 09:59   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Mac Dream skinny, evt. Mac Dream.

Slik vil jeg beskrive dem: Litt høye i livet slik at man får magen nedi, lett innsvingt i livet, plass til rumpe og lår, stretch med hold. Har fått skryt av rumpa mi i disse buksene.

Den svarte blir fort stygg i vask, men dongerifargene holder veldig bra.

Jeg finner dem på typiske dameforretninger og koster 1200-1300 kr eller der omkring.

De finnes i flere lengder, altså type tommer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 10:44   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Levis High-rise legging evt skinny. Utrolig gode og fine bukser.

Gammel 14-01-15, 12:50   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha brukt samme buksene som Røverdatter i fleire år har eg no forelska meg i Mango sine bukser. Og beste av alt er at dei koste mellom 299 og 399. Eg kjøpte mine første i butikk og sida har eg bestilt på Zalando.

Gammel 14-01-15, 13:34   #7
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Jeg er ikke lang, men trekker litt over rumpe og lår. Jeg sverger til Lee Marion og Lee Scarlett, en av dem er rett (Marion, tror jeg), den andre smal.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:37   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Salsa har supre buser. Ellers er jeg glad i Milla fra Cubus.

Gammel 14-01-15, 13:50   #9
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Hvor får man kjøpt salsa jeans?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:58   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Salsa har supre buser. Ellers er jeg glad i Milla fra Cubus.

Dagens beste skriveleif.

Gammel 14-01-15, 14:01   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Etter å ha brukt samme buksene som Røverdatter i fleire år har eg no forelska meg i Mango sine bukser. Og beste av alt er at dei koste mellom 299 og 399. Eg kjøpte mine første i butikk og sida har eg bestilt på Zalando.

Mango som i butikkjeden? Er ikke de bittesmå? Datteren min har flere bukser derfra.

Salsa så helt corny ut på meg hvis jeg ikke husker feil. Synd for den jeg prøvde var i skikkelig fin rødfarge.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 14:09   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Slik vil jeg beskrive dem: Litt høye i livet slik at man får magen nedi, lett innsvingt i livet, plass til rumpe og lår, stretch med hold. Har fått skryt av rumpa mi i disse buksene.

Jeg finner dem på typiske dameforretninger og koster 1200-1300 kr eller der omkring.

Jeg kjøpte en sånn sist sommer, den dyreste buksa jeg noensinne har kjøpt. Og den beste.

Men - siden den er så trang på meg så spriker gylfen foran slik at glidelåsen vises og det liker jeg ikke. Vet ikke om et nr større hadde hjulpet, jeg kjøpte den som butikkdama på Match mente jeg skulle ha etter å ha prøvd meg gjennom alle modellene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 14:17   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Mango som i butikkjeden? Er ikke de bittesmå? Datteren min har flere bukser derfra.

44 passe i alle fall heilt fint til meg og eg er jo virkelig godlubben om dagen. Dei er garantert passelig til deg i 40ish altså! Skal sjekke modell-navn neste gang eg er på do.

Gammel 14-01-15, 14:20   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Hvor får man kjøpt salsa jeans?

I Bergen er de på Telegrafen ved siden av Accesorize. Utrolig god service.

Gammel 14-01-15, 19:16   #15
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg kjøpte en sånn sist sommer, den dyreste buksa jeg noensinne har kjøpt. Og den beste.

Men - siden den er så trang på meg så spriker gylfen foran slik at glidelåsen vises og det liker jeg ikke. Vet ikke om et nr større hadde hjulpet, jeg kjøpte den som butikkdama på Match mente jeg skulle ha etter å ha prøvd meg gjennom alle modellene.

Det har jeg ikke opplevd.

Gammel 14-01-15, 22:07   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hofter, rumpe og runde lår. Litt myk løs mage. Bruker str 40 ish.

Jeg bruker Levis Bold med lavt liv. Høyt liv gir meg stor rar rumpe. Alternativt Nudie jeans type Long Tail John.

Jeg fikk kropsanalyse av en ung mannlig selger på Carlings. .

Gammel 14-01-15, 22:12   #17
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Den kjøpte jeg i dag. Virket utrolig god da jeg prøvde den på.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-15, 13:30   #18
artemis
Aktiv

Medlem siden: Jun 2012
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Den kjøpte jeg i dag. Virket utrolig god da jeg prøvde den på.

Hvilke butikker fører det merket? Flere som har anbefalt den buksa.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-15, 13:33   #19
Señora

Señora sin avatar

Standard

Den ene Vic butikken her har dem, den andre ikke, ellers finner jeg dem i typiske dameforretninger, slike som tar inn litt voksne klær. De er ikke kjedebutikker.

Gammel 15-01-15, 13:37   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte på en "frittstående" Match-butikk, altså en som er lokalt eid og kan velge litt friere når det gjelder vareutvalg.

Fikk forklaring i eierskap og forskjeller i vareutvalg når jeg bemerket at de hadde et annet utvalg enn min nærmeste butikk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.