Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-14, 10:41   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Jeg liker å lese serier med en hovedperson som jeg følger hvor det er mange bøker som venter.
Nå har jeg en bok igjen av Karin Slaughter som jeg venter på på biblioteket.
Jeg har lest første boken til Patricia Cornwell, Post mortem men fant ut at biblioteket ikke har alle bøkene så da gidder jeg ikke lese de nå og må finne en ny serie.

Men hva skal jeg lese. Har lyst til å lese en norsk forfatter og lurer på Karin Fossum eller Unni Lindell sin krimserie.
Hvilken av de ville dere lest? Jeg tåler blod og gørr og det må være spennende.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 10:47   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Jeg liker verken Lindell eller Fossum. Så jeg foreslår noen svenske, som jeg synes er ålreite:
Mari Jungstedt (fra Gotland, deilig sommerkrim)
Hjorth og Rosenfeldt (spennende!)
Lars Kepler (scary!)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 10:48   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.798
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Hadde lest Camilla Lackberg, Lars Kepler, Jussi Adler-Olsen eller Unni Lindell. Ikke så glad i Karin Fossum.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:05   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.078
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Jussi alder olson er morsom. KEPLER blei FOR ekkel for meg, men det gjaldt siste boka som er kome. Dei andre er veldig spennande, syns eg. Lackberg er pinlig dårlig i dialogene, viss det betyr noe.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:14   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Ok, jeg må ikke lese noe fra de, det var bare noe jeg fikk for meg for jeg leste en annmeldelse på Unni Lundell. Bra med andre tips altså. Men tenkte jeg skulle lese litt norsk også.


Jeg har lest alt av Jørn Lier Horst, Camilla Lackberg og Kepler. De to første er litt lett krim. Jeg har blitt preget av mye gørr og gufs.
Har lest alle til Kepler. De er jo helt rå og er nesten umulig å legge fra seg. Hva er på samme nivå med de tro? Men samtidlig så må det ikke være så voldsomt gørrete heller da...

Jeg har lest Kvinnen i buret av Jussi A men fikk ikke helt dreisen på det så droppet videre bøker men ser at det er laget film av en bok så mulig jeg prøver meg igjen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:16   #6
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.700
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Hva med Mons Kallentoft og serien om Malin Fors?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:27   #7
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Jan Erik Fjell skriver godt.
Anbefaler også Johan Theorin.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:27   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Å huffamei, Albertine. Dette er jo helt i min gate. Har ikke hørt om den bokserien, enda så mye som jeg har søkt på rå krim.
Er de bra skrevet? De finnes på biblioteket ser jeg, så skal bestilles. Tusen takk for tips.

Godt jeg har en historisk roman å lese på innimellom. Nå leser jeg Den lange hvite skyens land, bare for å ha noe helt annet innimellom.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:28   #9
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Ja, også Åsa Larsson. De liker jeg veldig godt.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:13   #10
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Jeg istemmer Hjort/Rosenfeldt og Kepler, og forsåvidt også Åsa Larsson. Kallentoft synes jeg er kjedelig, men han er jo populær.

De tidligste bøkene til Karin Fossum har jeg sansen for, men jeg synes hun har tapt seg voldsomt de siste 4-5 bøkene. Lindell har ålreite plot, men er ingen stor skribent. Ville dog valgt henne foran Fossum.

Merete Junker kan også være et alternativ, om du vil holde deg til norske.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:28   #11
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.700
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Kallentoft er ikke hesblesende spenning, men vier mye tid til det indre. Det liker jeg.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:37   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Jeg liker Henning Mankell/Kurt Wallander.

Hva med britisk? Der er det jo et overflødighetshorn å ta av! P.D. James har Adam Dalgliesh, han er jo en knupp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:39   #13
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Trude Teige, Jan-Erik Fjell, Samuel Bjørk (dessverre kommet kun 1 bok så langt), og Lundell er bra. Dessuten har jeg nå begynt på en serie av Eirik Wekre etter anbefaling fra mannen og det lover bra så langt!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:44   #14
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.993
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Yrsa Sigurdardottir er veldig spennende. Jeg ble helt fanget av Jeg vet hvem du er som jeg leste i fjor sommer, skikkelig nervepirrende, og har slukt resten av bøkene siden.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:51   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Ja, den boken fra hun Islandske har jeg også lest. Der er det jo også en historie med sønnen til han legen, kom jeg på.
Supert, nå har jeg jo mange bra tips. Tusen takk til alle. Bra å ha noe som venter på seg i 2015 også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:47   #16
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Jeg er selv stor fan av Elizabeth George sine krimbøker - med inspektør Lynley i hovedrollen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:49   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Jeg likte Hans Olav Lahlum sine bøker. Også liker jeg Elizabeth George sine bøker. Foretrekker Lindell foran Fossum.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:51   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er selv stor fan av Elizabeth George sine krimbøker - med inspektør Lynley i hovedrollen.

Jeg også. Läckberg er bare skrekkelig dårlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:53   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Jeg synes bøkene til Elizabeth George var en gedigen nedtur etter å ha sett BBC-serien. Er muligens første gang noensinne jeg har foretrukket en tv-serie fremfor bøkene den er basert på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:58   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karin Fossum eller Unni Lindell - krimserie

Jeg ble derimot helt rystet over totalt feil casting og uforståelig endring av handling osv., da jeg så litt på serien etter å ha lest alle bøkene. Orket rett og slett ikke se den. NEDTUR!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no