Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Trenger litt vurderingshjelp... Hekling

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-14, 21:07   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Trenger litt vurderingshjelp... Hekling

Prosjekt lære seg å hekle når stadig nye høyder, og nå har jeg prøvd med på en babysokk/tøffel.

Den første jeg heklet ble helt tullete i fasongen. Den ble altfor vid over foten, og så egentlig bare snål ut, så jeg kuttet ned endel på maskeantall, og resultatet ble da denne.

Den ser fortsatt fryktelig vid ut, men bedre enn den første.

Jeg har funnet oppskriften på nett: http://camslykke.blogspot.no/2013/11...kkertfler.html

Jeg har da startet med 6 masker og økt meg opp til 24.

Jeg har heklet med Alpakka fra Sandnes, og nål nr 3. (jeg skal bruke opp restegarnhaugen min)

Jeg mangler en baby å prøve denne på, og jeg klarer ikke se den for meg på en fot. Hva synes dere som er litt mer drevne på både hekling og baby enn meg?

La en fyrstikkeske ved siden av den så dere har en referanse på hvo stor den er.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2014-10-30 20.jpg (316,8 KB, 27 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 21:32   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger litt vurderingshjelp... Hekling

Den ser litt stor ut, ja. Jeg heklet sokker mens jeg var gravid, og de var mindre enn det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 21:44   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt, for ikke bare er den stor, men den ligner jo ikke bildet i oppskriften heller

Har forsøkt meg på noen andre oppskrifter også nå, men de må jobbes med ser jeg. Litt lei nå, så nå er det lue som er på gang, for den får jeg til.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 21:48   #4
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hvis du har riktig antall staver så er det vel garnet eller heklenåla som er feil!?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.