|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriBare litt interessant og fint å lese om teknologi i møte med et barn med spesielle behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriKjempespennende. Jeg kjenner at det er litt dumt at Siri ikke snakker norsk, for da kunne hun få snakke med Storebror om dragene på Borkøy.
![]() |
![]() |
#3 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriKjempe spennende! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriRørende vakkert! Er det en app, eller hva? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriFantastisk!
![]() |
#8 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s Siri
Det jeg synes er dumt med endel av hjelpemidlene er at de fort blir utdaterte. Jeg skjønner jo at det blir sånn når det er snakk om et produkt laget for en nokså liten brukergruppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Teller ned
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriNyere som i 6 eller finner vi Siri på 5 også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriDet er jo nesten så det ville vært verdt det p intensivere engelskundervisningen bare sånn at ungene kan bruke Siri, kjenner jeg.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s Siri
Den er på fem også. Hold inne knappen så kommer hun. På 6 kan du bare si "Hey Siri ..." så svarer hun.
![]() |
#12 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s Siri4s har også Siri (men jeg har skrudd henne av).
![]() |
![]() |
#13 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriFinnes noe lignende på Samsung, men den er kanskje også på engelsk?
![]() |
#14 |
Teller ned
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriFantastisk! 9 åringen digget den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriGi meg en norsk utgave så skal 7åring en få mobil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Jepp. Jeg "løser" det med å holde guttungen selv med ipod og ipad. Skal ut og kjøpte nyeste ipod til han i løpet av uka, for å få dagplan appen vi bruker på paden over på pod, slik at det er enklere å ha med seg.
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jan 2011
Jeg vurderte å gjøre det sånn i stedet for memoplanner, men vi hadde behov for den håndholdte enheten som også fungerer som mobiltelefon. Og jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe iphone til henne for at hun skal kunne bruke app på den. Det var den som heter memotavlen jeg vurderte, men den finnes bare til ios. Så da er det ikke aktuelt for oss. Egentlig er det jo bare teit at vi kan få svindyre løsninger fra hjelpemiddelsentralen, mens en iphone er helt uaktuelt. Jeg skjønner jo at den vi får nå har endel ting som en iphone med en app ikke har, men for oss var det akkurat dette med planlegger som var det viktigste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
"OK Google" kalles funksjonen.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriJeg har (dessverre) iPhone 5s og har aldri prøvd Siri på min egen telefon, men måtte teste det nå. Min venninne bruker en mann, man kan visst bytte ut Siri med en mann?
![]() |
#20 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: To Siri with love - How One Boy With Autism Became B.F.F.'s With Apple’s SiriMine barn er veldig glade i å snakke med Siri, men det har nok ikke falt dem inn å prøve seg på en ordentlig samtale. Kanskje noe for gutten med AS/ADHD? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|