Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsforsetter 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-16, 15:53   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsforsetter 2016

Er spent på om det er noen andre enn meg som har det i år. Jeg liker godt å skrive ned hva jeg har mål om, det blir litt mer forpliktende. Jeg synes ofte at det å ha fortsetter gjør at jeg kan legge vekk ting også - det som ikke er på liste blir prioritert ned med god samvittighet (i år har jeg prioritert vekk trening - sikkert 4 året på rad. Det er noe jeg virkelig burde gjøre, men jeg er nødt til å sette av masse tid for å komme i gang så ...)

I år er året for skrotboller og garnslanking!

For de som ikke vet hva det er, skrotboller er områder hvor det samler seg alt mulig rart og garnslanking er når man har kjøpt så mye garn at man er redd for å åpne skapet med garn pga rasfaren.

Grunnen til jeg har så mye garn er selvfølgelig at strikking har vært kosen min. Der skal jeg bare gjøre det som er gøy! Bare kose meg - noe som resulterer i en rekke halvferdige produkter (typisk votter uten tomler - gøy å strikke vottene, men tomlene er jo bare mas!), masse fint garn som er kjøpt inn uten mål eller mening etc.

Jeg tok meg sammen og ryddet huset for noen år siden, hmmm 4 år kanskje? Før det var det ting overalt, nå er det fint alle de synlige stedene i alle fall - så kanskje på tide å ta de stedene som er sjult for de fleste?

Gammel 03-01-16, 16:25   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2016

Jeg kan hive meg med på det med husrydding. Jeg har jo flyttet inn i huset til kjæresten min, og kunne ha tenkt meg få kontroll på alt som er her. Det betyr hive ut "alt", og sortere/kaste.

Ellers er det plan om litt mer fysisk aktivitet. Skal ikke mye til for å slå fjoråret.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 16:32   #3
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en haug med forsetter, men egentlig er det vel mer mål enn forsetter. Jeg skal som deg slanke garnlageret mitt. I tillegg skal jeg bli flinkere til å gå på tur med ungene. Vi skal tilbake til minst en mobil-tv- og internett fri kveld hvor vi spiller brettspill, pusler puslespill eller gjør noe annet koselig sammen. Noen av målene for året. Jeg er listefreak og elsker å sette opp lister på ting jeg skal gjøre, for å krysse ut målene når jeg har nådd dem.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 17:33   #4
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ned i vekt
Stresse mindre
Bevege meg mere
Prioritere å Være litt mere sosial

Gammel 03-01-16, 17:55   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

* Hjelpe mannen mer på kjøkkenet
* Fortsette den gode trenden med å holde hjemmet mer ryddig enn tidligere
* Få tilbake gode treningsrutiner
* Kutte ut sjokolade/sukker en periode nå, til vekta går tilbake til normal

Gammel 03-01-16, 17:58   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Her skal hele familien prøve seg på et års godetstopp.
Vi skal prøve, men har sagt klart fra at dette er noe alle velger selv og det er lov å trekke seg.
Det begynte med 12-åringen som ville dette, så ble resten litt revet med.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 18:05   #7
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

- jeg skal fortsette å bevege meg, mest for psykens del
- gjøre mer av ting jeg liker (reise, være mer ute, dra på toppturer etc)
- være mer fornøyd og sette pris på det jeg har

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 18:41   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal ned i vekt. Og så skal jeg bli ryddigere. Og jeg skal trene.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 18:46   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal kaste mindre mat. Jeg skal bli flinkere til å holde det ryddig (selv om dette tror jeg er like vanskelig som å slanke seg og holde vekten) - fjerne unødvendige ting er en god deal...jeg skal ned i vekt og sånn ellers ha det bra.

Gammel 03-01-16, 18:54   #10
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal ned 10 kg før sommeren, og må derfor også ta meg sammen på treningsfronten. Og så skal huset ryddes fra loft til kjeller. Altfor mye allslags som ligger rundt forbi.

Gammel 03-01-16, 18:59   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hatt nyttårsforsetter på noen år, men jeg har noen for 2016:
* mindre sukker
* mindre shoppe
* mer yoga
* mer sammen med barna mine (denne er vel første prioritet egentlig.)

Jeg tror jeg ska klare dette i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 19:10   #12
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

1) Mer friluftsliv med barna, det viser seg at de klarer en mil på en dag og har det fint selv om de er tunge å få ut.
2) Bedre matpakker til hele familien.
3) Lese flere bøker fremfor å kjede meg foran tven, det går å lese selv om jeg ikke får lest nesten uavbrutt.

Gammel 03-01-16, 19:27   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil bli i bedre form. Datteren min er knallsprek, og hun skulle ønske hun hadde foreldre hun kunne jogge med. Det målet er høyt opp og langt frem, men å komme i vesentlig bedre form et et mål i seg selv.

Rot i huset har vi også, men det får bli et sidemål, kan ikke fokusere på alt mulig på en gang. Hovedtiltak her får være å kjøpe færre ting.

Gammel 03-01-16, 19:34   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal begynne å trene, og det langsiktige målet mitt er at jeg skal klare å gjennomføre 10k i Oslo Marathon i september ... uten å gå underveis.

Det skulle være mulig, så jeg mener at det holder med 2 økter i uka. Jeg er allerede veldig flink til å gå, så hverdagsaktiviteten er allerede på plass. Det var fjorårets forsett.

Gammel 03-01-16, 19:40   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skal prøve noe nytt i år. Jeg skal prøve å ikke kaste bort så mye tid og krefter på folk som gang på gang viser seg å ikke være verd innsatsen.

Gammel 03-01-16, 19:48   #16
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker egentlig ikke å ha nyttårsforsetter, men nå etter mye god mat og drikke i julen er det på tide å rydde opp i matvanene. Jeg håper også å kunne føle meg mer vel i kroppen min igjen, både fysisk og psykisk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 19:52   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal forsøke å ha et slags liv ved siden av jobben, selv om det eventuelt innebærer at ryggen blir så vond at det går utover jobben.

Gammel 03-01-16, 20:16   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal fortsette å være flink med mat og å trene mye. Det bør gå greit; det er bare å fortsette den gode trenden fra 2015 (gikk ned nesten 30 kilo og er så godt trent at jeg har synlige muskler, akkurat som jeg ville).

I tillegg skal jeg prøve å få mer kontroll over småhandlingen som gjør at pengene forsvinner fortere enn jeg ønsker, til tross for at jeg i utgangspunktet ukeshandler.

Gammel 03-01-16, 20:26   #19
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal invitere oftere på hverdagsmiddag i hverdagsrotete hus. Også skal jeg trene opp kroppen etter svangerskap. Det blir gøy! Jeg liker jo å trene, men får ikke trent ordentlig når jeg er gravid. Har holdt meg i sånn høvelig form, men ja, det er ikke det samme.

Gammel 03-01-16, 20:30   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine forsetter er at jeg skal tenke at jeg selv er helt ok å være sammen med, og dermed kan også andre like å være sammen med meg. Får jeg implementert det er jeg veldig fornøyd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.