Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Converse på 17. mai?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-14, 09:39   #1
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Converse på 17. mai?

Ungene skal ha chinos, skjorte, slips og gensere over, og ønsker seg selvfølgelig nye converse til dette. Er det helt fy-fy med converse på 17. mai? Jeg ser for meg at alternativet blir joggesko, og det er jo ikke mye bedre.

Gammel 16-05-14, 09:40   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Converse på 17.mai?

Jeg tenker at til det antrekket der, så kan Converse funke. Til dress eller bunad. Nei.

Gammel 16-05-14, 09:46   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor ikke? Nye Convers til den typen antrekk tror jeg blir bra

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:50   #4
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snart tolvåringen har fått tillatelse til å ha converse på 17. mai. Hun skal ha mørkeblå shorts som er høye i livet, pudderrosa topp med noe bling og hvite converse. I fjor trumfet jeg gjennom kjole og pensko og da følte hun seg alt for pyntet i forhold til resten.

Gammel 16-05-14, 09:52   #5
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Det må da være helt greit. Minstemann her kommer til å gå i joggesko, de går ganske langt i skoletoget i byen så jeg ser ingen grunn til å bruke vonde sko.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 10:31   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det må da være helt greit. Minstemann her kommer til å gå i joggesko, de går ganske langt i skoletoget i byen så jeg ser ingen grunn til å bruke vonde sko.

Nå synes ikke jeg at Converse kommer inn under kategorien "gode sko" da.

Ingen av mine hadde noen sinne fått lov til å gå i 17.mai tog med Converse av flere årsaker. En av de er at det ikke er gode sko å gå langt i.

Gammel 16-05-14, 10:36   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ungene skal ha chinos, skjorte, slips og gensere over, og ønsker seg selvfølgelig nye converse til dette. Er det helt fy-fy med converse på 17. mai? Jeg ser for meg at alternativet blir joggesko, og det er jo ikke mye bedre.

OK i mine øyne!

Min skal ha sorte chinos, skjorte, vest og jakke, nye joggesko til.

Gammel 16-05-14, 10:37   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det viktigste at ungene føler seg fine, ikke hva andre måtte tenke. Converse hadde derfor vært helt greit her.

Gammel 16-05-14, 10:38   #9
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Jeg har måttet fire på pensko meningene mine iår og har konkludert med at det viktigste er at skoene er rene og pene og gode å gå et godt stykke i.

Dersom Converse er det så kjør på - det viktigste er at det funker for ungene!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 10:42   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gått for mørkeblå tøysko til guttene, jeg orker ikke kjøpe pensko som skal brukes en gang.

Converse kunne KANSKJE gått, men helst ikke.

Gammel 16-05-14, 10:43   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Mine bruker joggesko den tiden de går i 17-maitoget.
I år har eldstemann knall Orange sko men vil ha de på til dressen sin.

Gammel 16-05-14, 10:43   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit, så lenge det ikke er til bunad.

Gammel 16-05-14, 10:44   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det hørtes smashing ut.
Gutta mine skal ha omtrent samme antrekk (bare med blazer) og jeg tenkte faktisk
at det hadde vært kult med Converse til, men det har jeg ikke råd til akkurat nå.
Spurte eldste om han ville ha sånne billigere som ligner, men nei det var ikke aktuelt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 10:45   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Converse er da fint nok. Og i alle fall hvis antrekket ellers ikke er stivpyntet. (Poden går alltid i joggesko. Det er langt å traske, og pensko ville vært helt ut - selv om han hadde hatt pensko, hvilket han for tiden ikke har. Men han er heller ikke mer pyntet enn ny ikke-jeans-bukse og rutete skjorte.) Jeg ville synes dress/kjole og converse var helt innenfor også, hvis ungen selv ønsker det - jeg er veldig for at ungene skal få være med på å definere antrekket sitt.

Gammel 16-05-14, 10:48   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regner forresten med å se ganske mange jenter på 17.mai med kjole og nye, fine Converse. Det er da helt innafor i moteverden for barn og unge om dagen tenker jeg, å bruke Converse til pent. Er det ikke?

Bunad er litt i en særstilling mener jeg, siden det (til en viss grad) er et tradisjonelt plagg, og er mer eller mindre standardisert. Det samme med uniformer. Tror ikke vi vil se gardister eller ridende politi med Converse. Men til andre penklær har man vel det man vil, så lenge man ikke skal inn et sted med en streng dresscode som sier noe annet?

Gammel 16-05-14, 10:52   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig kan de gå i converse.

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

En av de er at det ikke er gode sko å gå langt i.

Det er da en smakssak. Jeg har gått hele dager rundt i store byer i converse, og det er virkelig null problem. Det er heller ikke noe problem å gå i 17.-maitog i dem, og jeg vil påstå at vår skole er en av dem som går absolutt lengst av alle skoler i hele landet på 17. mai.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 10:55   #17
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er da en smakssak. Jeg har gått hele dager rundt i store byer i converse, og det er virkelig null problem. Det er heller ikke noe problem å gå i 17.-maitog i dem, og jeg vil påstå at vår skole er en av dem som går absolutt lengst av alle skoler i hele landet på 17. mai.

Det finnes jo ikke noe støtte i de?
Mulig barnemodellene er litt oppbygget i sålen, men ellers er det jo helt flate sko med bare tøy bak hælen.

Men for all del. Det er en smakssak.

Gammel 16-05-14, 10:57   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg kan da ikke forstå at Converse skal være så mye verre å gå i en pumps og andre pensko som folk har på seg på 17.mai. Skulle nesten tro ungene skulle løpe maraton eller gå Besseggen. Det viktigste er vel at bare at de ikke får så vonde ben at det går ut over feiringen og trivselen den dagen, og utover det er det vel grenser for hvor stor skade på føttene et par sko kan gjøre akkurat på den ene dagen i året. Så lenge ungene ikke går rundt og har vondt og mistrives så ser jeg ikke problemet. Og gjør de det så ser jeg egentlig heller ikke problemet, de kan skylde seg selv når de insisterte på å gå med vonde sko. La dem få lide litt for skjønnheten/kulheten så lenge det varer, det tåler de, når de har valgt det selv. Så velger de kanskje noe mer fornuftig neste gang.

Jenter har da brukt pensko til kjole på 17.mai i alle år, uten at det har vært krevet full demping, oppbygging og støtte i alle retninger.

Støtte chmøtte. Hurra for 17.mai, og retten til å føle seg fin i vonde sko!

Sist redigert av My : 16-05-14 kl 11:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 10:59   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det finnes jo ikke noe støtte i de?
Mulig barnemodellene er litt oppbygget i sålen, men ellers er det jo helt flate sko med bare tøy bak hælen.

Men for all del. Det er en smakssak.

Så du mener at pensko og barnebunadsko er bedre fottøy? Converse er ikke sko jeg ville betegnet som ortopediske, og jeg ville ikke latt små barn gå i dem dag ut og dag inn. Men skolebarn på 17. mai? Null problem. om Lille*My sier: Vi snakker ikke maraton eller fjellklatring, akkurat. Det er snakk om noen kilometer på asfalt. Jeg går med det selv og vet godt hvordan det kjennes ut på foten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 11:00   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

17.mai = barnas dag!
La de gå med det de selv synes er fint og føler seg vel i.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.