![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Skifte dekk på S-maxI høst byttet forhandleren dekk for oss i forbindelse med service, og når vi skulle bytte dekk nå så ser vi at det ikke er jekk med bilen (eller reservehjul), men et sånt reparasjonssett. Og det finnes heller ikke "originaljekk" til bilen, forteller forhandleren meg nå. Han sier at man kan kjøpe en "uoriginal jekk" på Biltema eller lignende, men fikk det til å høres ut som fishy business. Jeg mener dog å huske at det er et lite "hakk" nede i karosseriet som skal markere hvor jekken skal settes? Er det mye hokus-pokus?
![]() |
#3 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Skifte dekk på S-max |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trenger lading
|
![]() Sv: Skifte dekk på S-maxVi kjøpte Biltema-jekk i høst da vi skulle skifte på vår Ford Galaxy. Finnes heller ikke jekk eller reservehjul i den bilen, bare slik "tett-hjul-på-boks". Og jekken funket greit i går også.
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte dekk på S-maxKjøp jekk. Sånn garasjejekk med pumpe. Vi bruker det, selvom vi har originaljekk til bilen - den orginale er bare ræl, mye lettere med den andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Skifte dekk på S-maxDu må lære han sunnmøringen din om opportunity cost.
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Skifte dekk på S-max
Min er i det minste ikke utdannet økonom.
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte dekk på S-maxDet kommer vel med bilen? Hvis man har reservehjul? Det står Honda på jekken som ligger i bilen min, regner med den er "orginal"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Administrator
|
![]() Sv: Skifte dekk på S-maxFra bruksanvisningen: Bruk jekk med minimum løftekapasitet på 1.5 tonn og en løfteplate med minimum diameter på 80 millimeter. Jekkepunktene er tegnet inn i bruksanvisningen (Nettversjon: http://www.motorcraftservice.com/vdi...alaxy%20-%20A1) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte dekk på S-maxDe jekkene som leveres sammen med en del biler er egentlig bare tiltenkt "nødbruk" og egentlig ikke når man skal legge om dekk ellers...
![]() |
|
|