|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg skal feire bursdagen min i helga, og mannen min har lovd å bake til meg. Jeg har hørt så mye om denne gulrotkaken, så jeg tenkte at det kunne være en god idé. Mannen har sett oppskriften, og synes den ser overkommerlig ut.
![]() |
#2 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg har bare lagd den en gang, men jeg husker den var veldig god. Har man bakt kake før, er denne helt grei å lage. Jeg reduserte mengden glasur i forhold til oppskriften, for det var utrolig mye glasur. Kjør på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
fri
|
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenDen er ikke vanskelig. Pass bare på å la smør og smøreost bli myke i romtemperatur før dere blander sammen kremen som skal på toppen, kommer den rett fra kjøleskapet er det mye vanskeligere å røre den sammen uten at den klumper seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg bruker alltid all glasuren, den er halve gleden!
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg synes også den er best hvis den lages dagen før, det er ganske viktig at den er helt, helt kald før glasuren tas på. Hvis du skal ha friske bær på, kan du godt ta full porsjon glasur - hvis ikke, blir det litt vel mektig, synes jeg.
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg bruker solsikkeolje, hva som helst som ikke smaker noe går fint. Ikke oliven.
![]() |
#11 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenDen er nydelig og enkel å bake. Lag den minst en dag i forveien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenStøtter Candys tips om å lage kaka dagen i forveien eller også to dager i forveien. Alle gulrotkaker blir mye saftigere etter en dag eller flere, og de holder seg lenge. Romtemperere ingrediensene til glasuren, og aldri prøve å legge glasur på varm kake.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenTo dager i forveien er i DAG og det er uaktuelt altså.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenHvah, har du ikke det du trenger i hus for å lage en skarve gulrotkake?
![]() |
#16 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenDen er grei å lage, og endelig en oppskrift med nok glasur!
![]() |
![]() |
#17 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenJeg har kun lagd den en gang og da hadde jeg ikke lagd vanlig gulerotkake engang før. Det gikk utmerket å følge oppskriften. Jeg fryste den og brukte den en annen dag - var super å tine opp å hive på noe topping(brukte bringebærsmørkrem, liker ikke ostefyll). Kjempegod, saftig kake som var enkelt å få til!
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkakenDen er utrolig enkel. Og min signaturkake. Har laget den en zillion ganger og får masse skryt. Det sier litt, for jeg er dårlig på kaker. Har et par tips: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|