Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-13, 20:23   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken

Jeg skal feire bursdagen min i helga, og mannen min har lovd å bake til meg. Jeg har hørt så mye om denne gulrotkaken, så jeg tenkte at det kunne være en god idé. Mannen har sett oppskriften, og synes den ser overkommerlig ut.

MEN - verken mannen min eller meg er eksperter på kaker. Er denne vanskelig? Er det dumt å lage den for første gang samme dag som man skal ha selskap? Bør den lages dagen før? Hva kan ev. gå galt, slik at vi kan være litt ekstra obs? Er det noe i oppskriften som ikke helt stemmer og som vi bør justere?

Eller bør vi satse på en helt annen kake?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 20:26   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om R.O.O.M-gulrotkaken

Jeg har bare lagd den en gang, men jeg husker den var veldig god. Har man bakt kake før, er denne helt grei å lage. Jeg reduserte mengden glasur i forhold til oppskriften, for det var utrolig mye glasur. Kjør på!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 20:27   #3
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er ikke vanskelig. Pass bare på å la smør og smøreost bli myke i romtemperatur før dere blander sammen kremen som skal på toppen, kommer den rett fra kjøleskapet er det mye vanskeligere å røre den sammen uten at den klumper seg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 20:28   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville bakt den dagen i forveien fordi jeg synes den smaker enda bedre dag 2.

Gammel 03-10-13, 20:28   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Veldig god, og grei å lage for oss som ikke er konditorspirer. Kan lages dagen før, eller samme dag.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 20:29   #6
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ja, det er mye glasur, men jeg bare fryser ned det som er til overs og bruker det neste gang jeg baker. Den funker fint til å sprite opp enklere (pose) kaker.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 20:31   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker alltid all glasuren, den er halve gleden!

Gammel 03-10-13, 20:34   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult, da satser vi på den.

Det står "matolje" i oppskriften. Hvilken olje bruker dere?

Gammel 03-10-13, 20:35   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også den er best hvis den lages dagen før, det er ganske viktig at den er helt, helt kald før glasuren tas på. Hvis du skal ha friske bær på, kan du godt ta full porsjon glasur - hvis ikke, blir det litt vel mektig, synes jeg.

Jeg lager den faktisk vanligvis to dager før, slik at den får stå et døgn med glasur også. Da blir den skikkelig, skikkelig saftig. Dette er min eneste skikkelige spesialitet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 20:36   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker solsikkeolje, hva som helst som ikke smaker noe går fint. Ikke oliven.

- No. 4 -
Gammel 03-10-13, 20:38   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Den er nydelig og enkel å bake. Lag den minst en dag i forveien.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 20:39   #12
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Støtter Candys tips om å lage kaka dagen i forveien eller også to dager i forveien. Alle gulrotkaker blir mye saftigere etter en dag eller flere, og de holder seg lenge. Romtemperere ingrediensene til glasuren, og aldri prøve å legge glasur på varm kake.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 20:40   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Den er virkelig veldig enkel, altså.

- No. 4 -
Gammel 03-10-13, 20:43   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

To dager i forveien er i DAG og det er uaktuelt altså. Men skal lage den i morgen kveld.

Gammel 03-10-13, 20:45   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Hvah, har du ikke det du trenger i hus for å lage en skarve gulrotkake?

(Jeg var litt stolt da jeg hadde alt annet enn eple en gang jeg måtte spontanbake, og det fikk jeg av naboen. )

- No. 4 -
Gammel 03-10-13, 21:01   #16
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er grei å lage, og endelig en oppskrift med nok glasur!

Gammel 03-10-13, 21:05   #17
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kun lagd den en gang og da hadde jeg ikke lagd vanlig gulerotkake engang før. Det gikk utmerket å følge oppskriften. Jeg fryste den og brukte den en annen dag - var super å tine opp å hive på noe topping(brukte bringebærsmørkrem, liker ikke ostefyll). Kjempegod, saftig kake som var enkelt å få til!

Gammel 03-10-13, 21:23   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deilig kake, bak dagen før og ha friske bær til. Jeg pleier å lage 2/3 av kremen, det holder i massevis etter min smak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:28   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er utrolig enkel. Og min signaturkake. Har laget den en zillion ganger og får masse skryt. Det sier litt, for jeg er dårlig på kaker. Har et par tips:

-mer gulrot!
-mer eple!
-mer sjokolade. Og ikke riv den. Hakk den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:31   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Ja, det må være sjokoladebiter.

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.