Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Favorittdrink?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-07, 19:04   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Favorittdrink?

Hva bestiller du i baren? Jeg er utrolig glad i Margarita, sånn som lages med lime og ikke med sour mix. Har de skikkelig whisky med masse røyksmak, så kan det hende jeg bestiller det også. Eller bare rett og slett et glass rødvin.

Gammel 21-03-07, 19:11   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favorittdrink?

Jeg har et lidenskapelig forhold til Mojito! - Helst med brun rom istedetfor hvit rom. mmmmmmm

Gammel 21-03-07, 19:12   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har et lidenskapelig forhold til Mojito! - Helst med brun rom istedetfor hvit rom. mmmmmmm

Det har jeg aldri smakt!
Eller så er jeg en hund etter kokossmak, er det noen drinker jeg kunne prøvd da? I Hellas drakk jeg batida de coco, men jeg har ikke funnet noe tilsvarende her? Eller er jeg bare på gale steder?

Gammel 21-03-07, 19:13   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Og så må jeg jo innrømme at Bloody Mary er veldig godt, men det er nesten ingen som har selleri, så da smaker det ikke det samme.

Gammel 21-03-07, 19:16   #5
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Caipirinja (eller hvordan man i det huleste skriver dette).

Før i tiden var det Cosmopolitan (den beste forøvrig inntatt i øverste etg. i Burj al Arab i Dubai).

På mine eldre dager har jeg faktisk gått tilbake på gode gamle Martinien med isbiter i på varme sommerdager . Gjerne med svigermors selskap.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:16   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

San Francisco med ekte varer, ikke ferdiglaget.

Gammel 21-03-07, 19:20   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ØL

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:22   #8
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har jeg ikke drikki på hauger av år, men i de dager... Så drakk jeg øl, fjellbekk og jeger med batteri.

Gudskjelov så drikker jeg ikke lengre!!

Herregud, jeg glemte Bacardi Breecer med vannmelon smak, smaker som saft også blir en stupfull og direkte uintelligent!!

Sist redigert av turi : 21-03-07 kl 19:38.
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:31   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker gode drinker. Margarita er godt, samme med Snowball og Strawberry Daquari. Og mange flere.

På mitt favorittsted er det ølsalget som regjerer. De har ikke peiling på å lage drinker, men jeg pleier å bestille en god, søt, syrlig drink - og da får jeg som regel noe som ligner en drink. (Dette er uansett så sent på kvelden at alt smaker likt. )

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:33   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker det som er søtt, uten å kjenne smak av noe særlig alkohol. Strawberry daquiri for eksempel. Drakk en gang for et helt liv siden noe som de kalte Pink lemonade. Den var knallgod.

Ellers så drikker jeg generelt rusbrus og savner forresten Tropical Hooch, som var å få i England den gang da for lenge siden.

Gammel 21-03-07, 19:36   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skalvise:
1. Baileys
2. Tyrkisk pepper shot
3. Strawberry Daquiri
4. Martini. Bianco sådan.
5. Vodka og West Coast Cooler. (Sistnevnte finnes ikke her til lands. Like greit, for det er jaggu godt!)
I varierende rekkefølge. For tiden er det mest Baileys det går i.
(Ikke at jeg er så mye ute akkurat ...)

Sist redigert av Ru : 21-03-07 kl 20:09.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:37   #12
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Strawberry Daiquirry. Det skal være søtt og godt.
San Francisco drakk jeg før
Malibu med annanas juice
Martini med 7 Up går også.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:37   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Herlighet jeg glemte GT, gode gamle Gin Tonicen.
Og jeg liker hvitvin og rødvin.
Den beste rødvinen jeg har smakt heter Amarone. Sukk

I mitt liv som mamma, er det sjelden det blir drinker eller vin.
Kjenner jeg egentlig lengter etter en fest.

Gammel 21-03-07, 19:38   #14
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingenting er som en god whisky etter noen øl

Gammel 21-03-07, 19:39   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det har jeg aldri smakt!
Eller så er jeg en hund etter kokossmak, er det noen drinker jeg kunne prøvd da? I Hellas drakk jeg batida de coco, men jeg har ikke funnet noe tilsvarende her? Eller er jeg bare på gale steder?

Har du aldri smakt Mojito? - Nei da må du kjøpe det en gang altså. Det ser litt skummelt ut i og med at det inneholder peppermynte...

Batida de coco er jo kokosmilkshake på norsk (trur eg) - Det høres helt supert ut!

Jeg synes også kokos er godt - Malibu og ananasjuice er en god og enkel blanding.

Gammel 21-03-07, 19:39   #16
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ånei, jeg glemte Pervers, men den er det lenge siden jeg smakte (Pisang og appelsinjuice, som blir gusjegrønn god drikke )

Gammel 21-03-07, 19:40   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Malibu og cola er også godt. Det var den første drinken jeg smakte noensinne. ( På håndballcup i Danmark)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:40   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Malibu og Cola er en slæger på dager med 30 varmegrader..

Gammel 21-03-07, 19:40   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett GT eller øl.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:42   #20
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Malibu og Cola er en slæger på dager med 30 varmegrader..

Hm, den var ny. Kanskje skal prøve den en gang.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.