Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har noen strikket Honningkjolen til Pickles? Trenger hjelp!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-14, 21:19   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Har noen strikket Honningkjolen til Pickles? Trenger hjelp!

Denne: http://www.pickles.no/honningkjole - og det er denne størrelsen som ligger ute som også strikkes; 6-12 mnd.

Jeg har overlatt prosjektet til mamma, men ingen av oss skjønner hvordan bakstykket skal strikkes.

Skjørtet avsluttes ved å felle av ermehull, også strikkes forstykket rett opp og felles av. På bakstykket skal man legge opp til selene, og det er der det stopper opp. Man skulle tro at man strikka selene og felte av resten, men i stedet skal det legges opp nye masker - skal man strikke selene på tvers? Altså at langsiden på selene er de maskene man legger opp? How?

Gammel 27-01-14, 23:09   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen strikket Honningkjolen til Pickles? Trenger hjelp!

Det ser vel kanskje ut som de to selene skal være strikket på "langs" over skulderen, også får den slags felling/vridning ved den fellingen som skjer ved MM?

Så du er på enden av en vanlig rad, plasserer en markør, legger opp 26 masker _til_ ved å lage sånne bakvendte løkker rundt høyre pinne.
så snur du, strikker tilbake til 2 før markøren, strikker 2 sammen før og 2 sammen etter markøren, fortsetter å strikke helt til andre enden av strikketøyet.
Så setter du i en markør også her, lager 26 løkker for å legge opp 26 masker denne gangen på venstre pinne (eller snu og gjør det i begynnelsen av høyre pinne for så å strikke tilbake. Men for meg var det lettere å visualisere det på venstre pinne ). Snu, strikke tilbake til den andre markøren, felle 2 før og 2 etter.

Så strikker videre tilbake dit du startet uten å felle.
Snu strikketøyet, strikk til 2 før den første markøren, strikk sammen 2 før og 2 etter markøren, strikk ut pinnen. Osv osv. til du har felt 5 ganger (altså 2x5 da i hver side ser det ut til.).

Jeg klarer ikke å se for meg hvordan det skal bli men det skal visst bli fint

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 23:12   #3
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn som jeg forstår det: legg opp 26 nye masker og strikke selen på langs. Skjønte du det?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 23:14   #4
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Sånn som jeg forstår det: legg opp 26 nye masker og strikke selen på langs. Skjønte du det?

Ja, der var jeg litt sen. Men jeg er enig med M^2

Gammel 27-01-14, 23:15   #5
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det var usedvanlig krøkkete skrevet da, synes jeg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 23:16   #6
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Ja, jeg skjønte det ikke ut fra teksten, men da jeg forstørret opp bildene så jeg hvordan det var gjort.

Gammel 27-01-14, 23:32   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Takk! Herlighet, nå skjønte jeg det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.