Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mammon

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-14, 22:18   #1
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Mammon

Noen flere som ser på? Jeg koser meg med spenning, gode foto, kul lyd og det befriende i at noen tør å gutse litt!

Gammel 28-01-14, 22:21   #2
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mammon

Den er kul, ja! Liker den veldig godt!

Gammel 28-01-14, 22:25   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg ser på og likar serien, men av og til må eg fnise litt på plassar der det nok ikkje er meininga at eg skal fnise. For eksempel når dei flyktar vekk frå ei brennande hytte med lommelyktene på, vifter rundt med dei og nærmast ropar til skurkane "Her er vi!". Og kvifor måtte skurkane flykte fleire kilometer avgårde på snøscooter når det gjekk opp for dei at hytta kom til å eksplodere? Det hadde vel holdt med nokre hundre meter?
Det er ein del småklisjear og logiske bristar innimellom, men stort sett syns eg at det er ein bra serie!

Gammel 28-01-14, 22:27   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi gledet oss, men holdt kun en kort stund av første episode. Dialogen faller fullstendig gjennom og absolutt ingenting virket troverdig. Har svitsjet innom noen ganger, og fått det hele bekreftet gang på gang. Synes heller ikke klipping og foto klarer seg bra. Den ble solgt inn som en like god serie som f.eks. Broen, men den er virkelig ikke in the same ball park. Håper story'en i hovedtrekk er god. Det kan jeg ikke uttale meg om.

Gammel 28-01-14, 22:29   #5
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Storyen er faktisk bedre her enn i Broen, synes jeg, men skuespillerprestasjonene og karakterene er på langt nær i samme liga.

Gammel 28-01-14, 22:34   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dialogen er grusom, oppstyltet og unaturlig. Og jeg liker ikke hovedrolleinnehaveren, hva han nå heter.

Og lyden er så opp og ned at om jeg skal ha sjans til å høre dialogen så må musikken være så høy at den vekker hele huset.

Gammel 28-01-14, 22:35   #7
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er dårlig lyd og dårlige skuespillerpresasjoner så jeg har fallt av.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 22:38   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men ser på det, gjør jeg.

Og følger kommentarene på Twitter samtidig.

Gammel 28-01-14, 22:46   #9
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jon Øigarden, Poly?

Jeg ser på, og legger visst ikke så veldig merke til dårlig dialog og skuespillerprestasjoner... Derimot la jeg merke til hvor hovedpersonen kjørte i forrige episode, at det ikke var helt Olsenbanden, men klippet riktig sammen.

Gammel 28-01-14, 22:53   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker. Jeg synes historien er suoerspennende og at mange gjør en bra jobb. Jeg digger fotograferingen og synes Oslo ser utrolig bra ut og så elsker jeg det eksentriske huset til prestepappaen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 23:42   #11
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg fniser på feil sted, så jeg antar at jeg ikke synes den er top notch.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 00:18   #12
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg liker. Jeg synes historien er suoerspennende og at mange gjør en bra jobb. Jeg digger fotograferingen og synes Oslo ser utrolig bra ut og så elsker jeg det eksentriske huset til prestepappaen.

Gammel 29-01-14, 08:45   #13
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg ser og jeg også liker den, overser noe av det som er platt og litt dårlig. Jeg synes den er spennende, jeg må innrømme at jeg har hoppet i sofaen noen ganger. Lommelyktene utenfor hytta (både før og etter) var jo utrolig da, det går ikke an liksom!

Gammel 29-01-14, 08:49   #14
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Tips for bedre lyd, se på nett-TV. Jeg har kun sett på nett og har overhodet ingen problemer med lyden.
Jeg synes plottet og spenningen er såpass god at jeg klarer å se forbi det litt unaturlige og oppstyltede. I hvert fall store deler av tiden.

Gammel 29-01-14, 09:08   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker serien og dårlig lyd affiserer ikke meg siden jeg ser den på nett-tv, der den er tekstet. Jeg liker plottet, men noen av skuespillerne er ikke helt i toppen. I scenene hvor filmen av brannen vises må jeg spole, jeg takler ikke sånt. (for ordens skyld har jeg ikke sett Broen, så kan ikke sammenligne).

Gammel 29-01-14, 09:19   #16
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sovnet på sofaen to mandager på rad.

Og jeg liker egentlig Jon Øigarden.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 09:24   #17
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ser på, men er ikke veldig fenget.

Gammel 29-01-14, 09:28   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så ikke første episode (fikk med meg Brita Engsets synopsis!), så jeg ble forsåket fra den litt haltende starten, og synes det er superspennende. Om enn litt unaturlig dialog, særlig med Jon Øigarden, han er veldig Nationaltheatralsk.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 09:53   #19
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg liker ikke hovedrolleinnehaveren, hva han nå heter.

Jeg har hatt et temmelig anstrengt forhold til Jon Øigarden tidligere, men akkurat her synes jeg han er ganske god og troverdig.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

I scenene hvor filmen av brannen vises må jeg spole, jeg takler ikke sånt. (for ordens skyld har jeg ikke sett Broen, så kan ikke sammenligne).

Ja, nå må de slutte å vise det om igjen og om igjen.

Gammel 29-01-14, 10:32   #20
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker serien, er veldig fenget jeg!
Men ja, den der lommelyktviftingen altså!
Og scenen med brannen :-( mannen min sluttet å se serien der og da han.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.