|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Helt vanlig
|
![]() Feiring av runde dagerHar du noen preferanser? Dvs jeg skulle gjerne likt å vite hva dere synes er den beste å markere runde fødselsdager på, type 30, 40 og 50 år.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Feiring av runde dagerKan jeg bare få henge i tråden din?
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feiring av runde dagerHer gikk 30 årsdagen like stille forbi som 31 årsdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feiring av runde dagerAlle bursdager feires her i huset, det er en glimrende anledning til å invitere slekt og venner. Hvor mye det blir å gjøre avhenger litt av en selv, planlegging er selvfølgelig et must. Det kan også være viktig at man klarer å la gjester komme inn i et uvasket hus (utenom bad, der har jeg en greie, de må alltid være plettfrie). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Feiring av runde dagerJeg liker de "ikke stive" festene best.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feiring av runde dagerJeg synes det er veldig koselig med feiring av runddager, og har ikke vært i en eneste en som jeg ikke syntes var koselig. Det eneste jeg ikke liker (jeg hater det faktisk intenst!), er allsang. Så til neste år, når jeg skal feire 40-årsdag, blir det ikke en eneste allsang! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Feiring av runde dagerI våre kretser har 30- og 40-årsdagene blitt feiret med vennefester. Veldig uformelle, sådan. Noen hjemme, noen i leid lokale. 50-årsdager har vi så langt bare hatt i familiesammenheng, og da har det vært finere middager med storfamilien.
![]() |
![]() |
#8 |
Lesende
![]() Sv: Feiring av runde dagerTil jubileer og den slags bruker vi å sette alt på et serveringsbord = kjøkkenbenken eller spisebordet, så tar folk mat og bestikk og går/står/setter seg der de vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Feiring av runde dagerJeg elsker å gå i og å feire runde dager! Alle bursdager blir feiret hos oss, da. Livet er for kort til å ikke stelle i stand fester og være sammen med de man liker best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lesende
![]() Sv: Feiring av runde dager
Nemlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Feiring av runde dagerJeg er også fan av å markere det som markeres kan. Da jeg ble 30 så inviterte jeg til fest i leid lokale. Det ble fest, dansing og skrål til langt på natt. Nå når jeg blir 35 blir det førjulsbobler her hjemme med 8-10 venninner. Da blir det litt fingermat, velkomstdrink og så har folk med seg egen drikke utover det. På mannens førtiårslag arrangerte jeg overaskelsesfest. Da var vi på ølsmaking og så dro vi hjem til oss for mat og rimelig rolig fest. Jeg har vært på førtiårslag der vi gikk ut på restaurant og spiste sammen (for egen regning) og jeg har vært på skikkelig temafest med konkurranser og liveband. Alt er hyggelig synes jeg. :lett å glede: Kurvfest har jeg også vært på flere ganger og det er jo veldig fint. Da blir det masse god mat og alle bidrar litt. Supert det også. Sist redigert av vixen : 09-12-13 kl 19:12. Årsak: . |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feiring av runde dager
Jeg har feiret med familien da, slik vi gjør på alle bursdager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Feiring av runde dagerDa jeg ble 30 inviterte jeg noen venner på ost og kjeks. Når jeg ble 40 inviterte jeg kollegaene mine og noen andre venner til en enkel fest hjemme. Serverte grønnsaker og dip, og litt snacks, enkelt og greit.
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Feiring av runde dagerVi har pratet litt om å bestille noe tapas og ha en fest hjemme.
![]() |
![]() |
#16 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Feiring av runde dagerJeg foretrekker også litt uformelle feiringer med god mat og drikke. Nå i det siste har det stort sett gått i 40-årsdager. Det har vært en blanding av hjemmefester, fester i leid lokale og restaurantfeiringer. Jeg foretrekker helt klart de mer uformelle settingene der man ikke sitter stivpyntet til bords i timesvis (ikke at det har vært så mange slike da). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Feiring av runde dagerJeg synes man kan kombinere. Slike blandinger blir ofte fine fester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lesende
![]() Sv: Feiring av runde dagerStøtter Chanett, man kan trygt blande. Vidt forskjellige og ukjente mennesker kan prate om de underligste ting sammen og få en fantastisk uvanlig og hyggelig kveld. I hvert fall virket alle veldig fornøyde da de gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feiring av runde dagerJeg er veldig glad i å bli bedt på fest, og kommer så sant jeg ikke er dausjuk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Feiring av runde dagerSom alltid synes jeg det er viktig at man arrangerer noe som er "deg" eller "dere" - ikke hva andre ønsker og foretrekker. Og når man gjør noe som er genuint en selv, så blir det bra! Man omgir seg jo med mennesker man trives rundt og som kjenner en på slike fester/markeringer, så alle vil jo se at dette er akkurat slik som passer for deg og dere
![]() |
![]() |
|
|