|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Julerengjøring?Hvor nøye er dere? Typ; Vaske vegger, inni skap, rydde og sortere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tankefull
|
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg prøver å gå raskt igjennom skuffer og skap iløpet av november/desember, men ikke full shinings.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Julerengjøring?Bruk litt av tiden du egentlig hadde tenkt å vaske i til å jobbe litt med dine egne prioriteringer og krav.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg tar en helt normal helgevask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg vasker litt ekstra, men det skal ikke mye til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tankefull
|
![]() Sv: Julerengjøring?Får legge til at grunnen til at jeg rydder skap og skuffer før jul er for å få plass til nye gaver, og fordi jeg er sjuske som stapper alt inn i skuffer og skap resten av året.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 04-12-13 kl 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Julerengjøring?
Signerer. *lat*
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Julerengjøring?Tok en avgjørelse for et par år siden ang julerengjøring, og det er å gjøre minst mulig ekstra. Vi vasker badene godt, ellers vanlig rengjøring. Hvis vi skal vaske takk og vegger hver jul, er førjulstiden ødelagt for meg. Jeg orker ikke stresse.
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg vasker ikke ekstra til jul. Jeg liker å ha det ryddig og rent hele året. Vegger og tak og sånt vasker jeg aldri. Egentlig ikke inni skap heller. Og jeg har støv på hjernen. Hvorfor skal man vaske mer fordi det er jul? Tvert imot burde man vaske mindre. Det er nok annet å ta seg til før jul. Og dritten ser man best om våren uansett, dersom man absolutt vil ha storvask. Julen er midt på vinteren og man ser knapt skitten i mørket likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Julerengjøring?Jeg er jo sjuske når det kommer til organisering i skuffer og skap. Out of sight, out of mind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Julerengjøring?Vaske vegger? Tak? Neitakk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
Ja, akkurat. Jeg vokste opp med en slik mor, med martyranlegg i tillegg.
![]() |
![]() |
#16 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Julerengjøring?Gjør ikke mer rent enn jeg gjør til vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Julerengjøring?Tja, jeg pleier ikke alltid drive med ekstra julerengjøring. Vanligvis gjør jeg bare det jeg pleier å gjøre. I år gjør jeg det litt grundigere, da snakker vi støvtørking (gjøres svært sjelden ellers i året), vindusvask, vaske inni skap og generelt steder som ikke ser en klut like ofte som andre steder. Det meste har jeg gjort allerede, så jeg bruker ikke akkurat så mye av den hyggeligste juletiden på vasking, men jeg fikk rett og slett ånden over meg nå i november, så det er ikke sikkert det blir like grundig neste år. Blir det stress lar jeg være, jeg er enig i at juletiden skal være hyggelig.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Julerengjøring?Jul er den einaste tida på året me har det ryddig både i 1. og 2. etasje på ein gong. Blir normal vask, men eg sørger for å halde flatene fri for smårot. Eg vil heller laga julekuler med jentene, enn å skure inni kjøkkenskap.
![]() |
#19 |
Introvert optimist
|
Overhodet ikke nøye i det hele tatt. Vanlig ukesrengjøring og det er alt. Storvask tas når det er lyst ute, ikke midt i vintermørket.
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Julerengjøring?Vaske vegger og skap til jul? Er ikke det sååå 1950? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|