|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukJeg skal i kirkebryllup, og har en kjole som ligner ganske mye på kjolen på bildet over skuldrene (bortsett fra stroppen med blått stoff på den ene skulderen, min har bare blonde over skuldrene). Teller dette som tildekket i kirken, eller bør jeg bruke et sjal til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukOj, stort bilde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukSist jeg var i kirkebryllup hadde mange av gjestene kun stroppekjoler på, så jeg tror det meste er lov nå. Litt annerledes om det er katolsk vielse, vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukEr det ikke noe med svarte kjoler og bryllup?
![]() |
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukJeg synes denne har tildekkede skuldre. Et blondesjal holder jo lenge, så da funker dette også.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukJeg bruker sjal (som festes på en måte så det nesten ser ut som en liten bolero) til stroppekjole i bryllup, men jeg er ikke typen som er superoveropptatt av skikk og bruk da. Jeg vil ha dekket skuldrene, men det er personlig preferanse, ikke at jeg er såååå oppdatert på skikk og bruk.
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukAltså: Kjolen er helt fin som den er, skuldrene er dekket nok til kirken.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukSvaret mitt med forbehold om at det er en protestantisk, skandinavisk kirke det er snakk om. Hvis det er noe annet, kan det gjelde andre sømmelighetsregler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukDen er helt ok i den norske kirke, i den katolske skal skuldre og knær være dekket.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukBåde kate og madde hadde vel brudekjoler med blondeskuldre, hadde de ikke? Og da må vel det funke for alle andre også?
![]() |
#13 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukDenne er nok tildekket i min bok. Dog synes jeg den er for kort til bryllup, men vet det er mange som ikke tenker på kjolelengde lengre. Nydelig kjole
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukOm den er for kort avhenger vel litt av evt dresskjole i bryllupet da.
![]() |
#15 |
![]() Sv: Spørsmål til dere som er nøye og gode på skikk og brukDet er ikke denne kjolen, den på bildet er bare veldig lik den jeg har, over skuldrene (farge og lengde på min er annerledes). Takk for svarene, da går jeg med den slik den er! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|