Innsjekk til ingen nytte
Sitter og er litt oppgitt over feriens flyturer. Bestilte tidlig, i januar tror jeg. Og jeg sjekket inn på nettet med en gang jeg fikk melding om at det var mulig. Både når vi dro, og når vi skulle hjem.
På vei oppover 3 seter ved siden av hverandre. Jodda, gjennom gaten, inn på flyet og skal finne plassene våre, men der sitter det jaggu noen. De mener selvsagt at det er setene deres for de fikk lapp i gaten. Får ikke gått tilbake igjen så går bakover og prøve å ordne opp. Selvsagt ingen 3-seter igjen, men noen velvillige sjeler flyttet på seg så vi fikk sitte sammen.
Og så er det hjemturen. Da skulle vi reise sammen med pappa. Dvs minsten skulle sitte sammen med meg og eldste med morfar. Vi fortet oss å sjekke inn når vi fikk melding om det. Vi fikk ikke eldste og morfar ved siden av hverandre, men på samme rad. Tenkte jo bare at vi kunne spørre den i midten om h*n ville bytte til ytterste sete i stedet for det midterste.
Så da trasker jeg og minsten gjennom gaten uten styr. Så kommer plutselig eldste løpende, han hadde fått lapp. Når jeg ser hva det står er jeg på vei tilbake, men damen kommer oss i møte for hun mente da vi reiste sammen. Sa som det var at ja vi gjør det, men vi skal ikke sitte på samme rad for vi reiser sammen med nr.4 og han skal sitte ved siden av han. Opp igjen og prøver å ordne at eldste og morfar får sitte sammen. Men neida, det går ikke. Så jeg og minste sammen, de to andre på hver sin rad. Da er det å håpe på velvillige sjeler sånn at eldste får sitte sammen med oss to. Det gikk heldigvis bra.
Men hva i all verden er vitsen med å sjekke inne da når man likevel ikke får de setene man velger? Det bør jo være de siste som sjekker inn som må ta til takke med det som er igjen.
Vet dette er filleting altså, men ble nå irritert likevel. Jeg liker nemlig å planlegge. Både fly, tog og båtbilletter ble bestilt så fort det lot seg gjøre. Innsjekk ble gjort innen 10 minutter etter meldinga kom.