Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Posten og postkasser

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-13, 15:48   #1
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Posten og postkasser

Vi fikk denne fine gullappen i postkassen i går:

Jeg kan skjønne frustrasjonen, dette er et nytt byggefelt og mange har postkassene i hytt og pine. Tidligere hadde vi den på en stokk spikret på en europall ved veikanten, men det var jo ikke akkurat pent, så etter at garasjen kom opp så hengte vi den på veggen der. Den er ca. 2 meter fra gata, og flere naboer har gjort det på den måten.

Leste reglene her, og kan ikke akkurat se at vi har gjort noe feil?http://www.posten.no/produkter-og-tj...ts=13b855338d0

Jeg vet at det tidligere var regler hvor postkassene måtte samles, men husker at de måtte gå bort fra dette for noen år siden. Hva gjør dere? Bør vi gjøre noe med dette?

Gammel 26-06-13, 17:27   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Posten og postkasser

Vi har i hytt og pine på husvegger mm i nabolaget. Slik har det vært i 10 år. Nå har vi fått skriv om at vi må sette opp stativ.

Gammel 26-06-13, 17:32   #3
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Den lappen hadde jeg garantert ikke skjønt noe av, dersom jeg fant den klistret på en regning.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 17:44   #4
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Hadde jeg fått et skikkelig brev, så hadde jeg også tatt det litt mer seriøst. Synes det er rimelig barnslig å skrive det på en slik lapp, uten å signere en gang. Jeg vet at postkasser i hytt og pine irriterer postbudene her, så det er sikkert skrevet på en dårlig dag. Bør jeg ta kontakt med Posten da?

Gammel 26-06-13, 17:48   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde, som eneste hus i gata, postkassen ved veien. De andre hadde den ved inngangspartiene sine. I fjor bygget vi nytt gjerde og ville flytte postkassa til dit alle andre har sin. Heldigvis kom postbudet forbi da vi holdt på, og jeg spurte for ordens skyld. Det skulle i følge han søkes om uansett - men siden jeg spurte og han (tydeligvis) var i godt humør fikk vi hans velsignelse.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 17:51   #6
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Nytt boligfelt her også, og i to-tre år hadde alle postkassene hengende på hus-/garasjevegger. I fjor sommer fikk vi et brev der de anmodet om at vi samlet postkassene. Ingen fikk ut fingern, så etter et halvt år fikk vi et nytt brev. Da var det heldigvis noen som tok tak og fikk ordnet to stativ. Vi har bl.a to snekkere i nabolaget, så de laget stativ ala dette:

Vi kontaktet ikke Posten for plassering e.l, bare satte de der det virket mest logisk.

Gammel 26-06-13, 17:55   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Posten ønsker vel å effektivisere og jeg forstår dem godt. Det er mindre belastende å gå ut en gang av bilen enn 25, tross alt men merkelig å legge på lapp

Gammel 26-06-13, 18:51   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nytt boligfelt her også. Her satte utbygger/kommue (?) opp like kasser til alle og stativ. Det ser veldig fint ut og er praktisk, store kasser.

Gammel 26-06-13, 18:57   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har på huseveggen innerst i en blindvei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.