|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Etter at jeg ble kjoledame, har strømpebuksebudsjettet mitt tatt helt av. Jeg er opptatt av at tynne strømpebukser skal være pene, så jeg kjøper ikke de billigste, samtidig går de jo i stykker relativt raskt, og det er ikke vanlig å få noe mer enn et par gangers bruk ut av hver strømpebukse. Her om dagen kjøpte jeg strømpebukser som skulle være "ladder resistant" på Lindex, men de ble ødelagt før jeg hadde fått dem på (to etter hverandre...) -
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Tja - jeg bruker i hovedsak Pierre Robert sine Semi Shiny Tights. Om man vasker dem litt forsiktig, og ikke presser dem mot en borrelås (!!), så kan de holde litt. Men det går noen på et år ja. Jeg liker størrelsene/formen på dem, selv om jeg gjerne kjøper de største, og de er litt tynnere og finere enn en del andre. Koster de rundt 50-lappen pr. stk montro? Det er vel ganske ok. Erfaring med veldig mye dyrere er gjerne at de ofte blir ødelagte før man i det hele tatt har fått dem på (typisk står klar til å dra ut) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Jeg syns også Pierre Robert sine nylonstrømpebukser er helt ok, jeg bruker de matte. Ellers liker jeg veldig godt Oroblu, men de er dyre og tåler dessverre ikke stort bedre enn andre at en kommer borti noe. Men de spjærer ikke og går i oppløsning sånn helt av seg selv, som jeg har opplevd med strømpebukser fra Lindex og HM. Lindex har jeg generelt veldig dårlig strømpebukseerfaring med, også når det gjelder de tykkere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Lindex har jeg gitt opp. De rakner jo bare man ser litt ekstra på dem.
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Jeg har gått helt over til å kun kjøpe Pierre Robert sine. De har fin hold in og de er faktisk holdbare etter flere gangers bruk.
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Jeg liker Lindex sine strømpebukser, jeg da. Og Pierre Robert. Jeg blånekter å kjøpe dyre merker, for det er ikke verdt det. De går like fort i stykker som billigmerkene, og det er så sure penger.
![]() |
#8 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Wolford er de beste, holder mange, mange ganger! Kan vaskes (jeg vasker i vaskepose), og brukes om igjen og om igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Jeg har vært veldig heldig med en grå Oroblu nå i vinter. Liker de mest for at de er pene. Kjøper noen billigere SiSi på en damebutikk hjemme, de er nesten like pene og gode. Fikk streng beskjed om at strømpebukser skulle skylles opp i vann og strekkes før førstegangs bruk.
![]() |
#10 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Oroblu (cubus). Har flere som har holdt forbausende mange festligheter og kvelder!
![]() |
#11 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?
Enig! Særlig Woolford liker jeg. De tåler t.o.m. vask uten å bli helt rare.
![]() |
#12 |
By the Sea
|
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Jeg kjøper strømpebukser til mellom 50-80 kr., men når de går i stykker etter én gangs bruk, er det ikke veldig rimelig. Jeg tror jeg får prøve noen av de dyrere merkene som nevnes - om de holder til flere gangers bruk/holder seg pene etter vask, så må jo det lønne seg i lengden.
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?
Enig |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Synes dere at Linex er ille, altså? Jeg har Lindex-strømpebukser som har vart og vart.
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Nylonstrømpebukser - hvilke merker gir mest for pengene?Kanskje jeg bare har vært uheldig med Lindex, men de jeg har hatt har vært håpløse. De tynne fikk sånne slitte streker på tvers første gangen, de litt tykke raknet i skrittet første ga gen (flere par) og en holdin med høyt liv rullet ned og ble kastet etter en time. Dårlig statistikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|