|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
|
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Planløsning - hjelp oss å tenke lurtDette ble langt, så takk hvis du gidder å lese hele... ![]() Alt i sidebygningen er ferdig, og blir som det står. VF er gjort om, så trappa opp går ved inngangsdøra, og trapp til kjeller går der trapp på tegningen er. "Nord" på tegningen er det privat hage, uten innsyn fra andre. Vest er det fortau og rolig gate. Det er høy 1.etg, så begrenset innsyn. Men innsyn fra nabohus. Sør er innkjøringen. Øst er gårdsrommet, også privat, men delvis innsyn fra nabo. Vinduet i "spiskammers" vurderes å gjøres om til hageutgang, men det må søkes om. Spiskammers utgår grunnet kjellertrapp. Bibliotek er mannens store drøm: masse bokhyller, koselig ovn, to gode lenestoler og en øl... Kjøkkenet er min store drøm, husets hjerte, og med en stor øy (vi har planlagt kun øy og innebygde høyskap, og jeg kjenner at jeg sliter med å slippe dette). Veggen i stue er for øyeblikket flyttet til andre siden av vinduet i sør. Alle vegger kan rives og flyttes. Mine hovedtanker nå er å ha det som planlagt eller rive en vegg og ha dobbelt kjøkken. Mannens ankepunkt er at det er innsyn fra gaten. Mannens tanker er at kjøkkenet må være det første man kommer inn i, altså biblioteket. Jeg er skeptisk pga mange dører, og at man vil "gå på" øya/kjøkkenet uansett hvor man kommer fra. Han vil ha stua i spisestua, jeg vil ha den i stua... ![]() Vi er altså et stykke fra hverandre, og jeg sliter med å slippe den planløsningen vi har. Jobber med saken... Så hjelp oss å tenke. Hvordan ville du hatt det? Gode løsninger vi ikke har tenkt på?
|
|