Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Broderiskrytetråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-13, 23:17   #1
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Broderiskrytetråd

Ja, altså... Siden det er forsvinnende lite tråder her inne om brodering tenkte jeg at jeg får ta ansvar å lage en selv.

Jeg har nemlig funnet broderiinspirasjonen nå i påsken etter å ha vært i London og kjøpt med hjem et par-tre-fire av broderibladene de har til salgs der. Jeg har laget et par kort så langt, og holder på med et tredje nå. Det er riktignok bare sånne gratis-kits som følger med broderibladene, men jeg trenger å starte med noe enkelt og overskuelig før jeg kan begynne på noen av mine noget større prosjekter som ligger på gjesterommet. De er litt sånn "cutezy", men Margareth Sherry er ikke den verste designeren i den genren synes jeg. Så her er de siste to dagenes produksjon:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Margareth Sherry kort1.jpg (394,8 KB, 81 visninger)
Filtype: jpg Margareth Sherry kort2.jpg (382,0 KB, 62 visninger)
Gammel 31-03-13, 23:18   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Broderiskrytetråd

Så fine. Det der er kort som eg hadde blitt glad for å få i alle fall.

Gammel 01-04-13, 00:10   #3
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Tusen takk. Jeg har en haug med diverse kort liggende i bakhånd alltid, sånn at jeg har noe for enhver anledning. Problemet er jo at jeg stort sett aldri husker på å legge ved kort med gavene jeg gir bort.

Men når jeg har gått litt lei av brodering, evt brodering av store prosjekter, så er sånne små greier noe som får igang broderilysten min igjen. Det er noe med det som går raskt og som du kan se resultatet av "med en gang" som gir en egen glede. Det er selvsagt digg å bli ferdig med store prosjekter også, men jeg har en tendens å bli lei i flere omganger da.

Gammel 01-04-13, 11:37   #4
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Så morsomt! Slike kort hadde selv ikke jeg kastet.

Nå fikk jeg lyst til å brodere, de der var jo så små og søte at selv jeg skulle klart å holde ut.

Gammel 01-04-13, 16:48   #5
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Her er de siste broderiene jeg har gjort ferdig, nå holder jeg på med to ulike bilder i grå-toner og de tar laaaang tid, utrolig vanskelig å holde rede på hvor jeg er og hvilke farger jeg har sydd.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSCF2229.jpg (548,6 KB, 23 visninger)
Filtype: jpg DSCF2295.jpg (523,3 KB, 17 visninger)

Sist redigert av Arktis : 01-04-13 kl 17:08.
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 16:59   #6
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Her er de siste broderiene jeg har gjort ferdig, nå holder jeg på med to ulike bilder i grå-toner og de tar laaaang tid, utrolig vanskelig å holde rede på hvor jeg er og hvilke farger jeg har sydd.

Glemte du bildene tro?

Gammel 01-04-13, 17:09   #7
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Glemte du bildene tro?

Jepp

Gammel 01-04-13, 17:35   #8
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Veldig koselige duker! Fikk skikkelig godfølelse. Den ene ligner veldig på en som min mormor hadde da jeg var liten.

Jeg er på julekjøret også akkurat nå, så det passet veldig til stemningen min. Holder på med et lite julekort akkurat nå (nok et coverkit ja).

Gammel 03-06-13, 23:26   #9
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Jeg har fikset en del UFOer siden sist jeg postet. En masse små kort jeg hadde begynt på, men ikke gjort ferdig. 3 julekort, det treet må jeg finne et kort å montere det i på et eller annet tidspunkt. Så er det et kort jeg har laget til min søsters bursdag, hun har et navn som begynner på L (det kommer vel som et sjokk ). Og et klassisk kort man kan sende til en gammel tante eller noe.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Julekort bamse i julestrømpe.jpg (170,2 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg Julekort bamse med julestjerne.jpg (346,1 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg Kort juletre-tekst.jpg (444,6 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg Kort til min søsters bursdag.jpg (175,9 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg Sommerfuglkort.jpg (470,1 KB, 8 visninger)
Gammel 03-06-13, 23:28   #10
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Og så har jeg begynt på et litt større prosjekt. Man må jo ha noe å gjøre nå når man er sykmeldt, og ikke har lyst til å flyttepakke. Det er en juleløper. Dette motivet skal være i begge ender. Har nettopp begynt på andre ende, og så skal det til slutt være en liten bord rundt hele.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Juleløper ende enden ferdig.jpg (406,5 KB, 13 visninger)
Gammel 03-06-13, 23:30   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Så pent du broderer!
Jeg slurver visst mer enn deg.
Nå er det årevis siden jeg broderte noe sist. Men det er virkelig avhengighetsskapende om man starter.

Gammel 03-06-13, 23:35   #12
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Så pent du broderer!
Jeg slurver visst mer enn deg.
Nå er det årevis siden jeg broderte noe sist. Men det er virkelig avhengighetsskapende om man starter.

Tusen takk. Jeg har gjort dette siden jeg var 6 år gammel, så har noen fartsår på baken.

Jeg har til og med "min egen" teknikk som gjør at det blir kryss også på baksiden nesten over alt.

Gammel 03-06-13, 23:39   #13
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nice! Denne tråden må jeg bare følge med på.

Gammel 03-06-13, 23:41   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Så fine kort og broderi!

Jeg broderer sjal til bunaden min akkrat nå, litt annen type broderi det da, men ...

Men jeg har nettopp bestilt to veggtepper med sånn fødsel/dåp til hver av ungene. Bedre sent enn aldri! Tenkte jeg skulle ha det med meg som håndarbeid på sommerferie - lite og lett å ta med! Drømmen er å brodere julestrømper, men gud hjelpe meg for en jobb!!

Gammel 03-06-13, 23:43   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Disse kom i posten i dag, faktisk:

Dvs jeg har fått to pakker til jente, så den ene må i retur/byttes til gutt. Godt jeg var tidlig ute mtp ferien.

Gammel 03-06-13, 23:46   #16
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Så fine kort og broderi!

Jeg broderer sjal til bunaden min akkrat nå, litt annen type broderi det da, men ...

Men jeg har nettopp bestilt to veggtepper med sånn fødsel/dåp til hver av ungene. Bedre sent enn aldri! Tenkte jeg skulle ha det med meg som håndarbeid på sommerferie - lite og lett å ta med! Drømmen er å brodere julestrømper, men gud hjelpe meg for en jobb!!

Ohhh... Bunadssjal! Det synes jeg er NICE. Jeg kan en del andre teknikker enn korssting, men det er stort sett korssting jeg broderer. Synes hardangersøm kan være veldig pent (om man finner fine mønstre), men jeg blir så fort lei. Vet ikke helt hvorfor, for det er jo mer variert søm enn korssting.

Hvis ikke jeg tar feil tror jeg at jeg har noen skikkelig fine julestrømpemønstre liggende også. Men det er jo ingen overraskelse egentlig, jeg har SINNSYKT mange mønstre for å si det mildt. På et tidspunkt abbonnerte jeg på ikke mindre enn 5 britiske broderiblader.

Gammel 03-06-13, 23:47   #17
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Veldig søte klokkestrenger.

Gammel 04-06-13, 00:10   #18
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Du er kjempeflink,Njulaif! Og nå ble jeg inspirert til å finne fram broderisakene igjen!
Bomull: Hvor fikk du tak i de dåpsklokkestrengene? Jeg trenger en til gutt, men har ikke funnet noe på nett.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 09:28   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Du er kjempeflink,Njulaif! Og nå ble jeg inspirert til å finne fram broderisakene igjen!
Bomull: Hvor fikk du tak i de dåpsklokkestrengene? Jeg trenger en til gutt, men har ikke funnet noe på nett.

Jeg lette en stund før jeg fant noe jeg likte jeg og, eller som ikke kostet skjorta. Lokale butikker hadde typ ikke noen jeg likte godt nok eller to av samme, riktig kjønn ol. Så jeg endte opp med å bestille fra Atljé Margaretha; www.margaretha.no
Disse var de søteste jeg fant hvor jeg fikk til begge kjønn, og som passet lommeboken attåt. Perfekt.

Du kan legge inn "dåp" i søkefeltet på forsiden, så kommer alle klokkestrengene etc. de har opp. Men den til gutt har artikkelnr. 433086.

Gammel 04-06-13, 09:30   #20
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Takk,Bomull,da blir det nok dåpsklokkestreng til barnebarnet mitt,litt forsinket bare,fordi jeg ikke har fått tak i det. Han er jo bare 14 mndr da.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.