|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Flyebaby - noen som har prøvd?Denne ser både praktisk og smart ut. Ikke minst fordi man har hendene fri, og mulighet for øyekontakt med babyen. Jeg og bitteliten skal ut og fly neste uke, og jeg vurderer å leie meg en slik en. Er det noen her som har testet den?
![]() |
![]() |
#2 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?Den så fin ut. Jeg har flydd mye med baby/smårollinger. For lengre flyreiser (2 timer og oppover) tror jeg at en sånn kan være vel verdt pengene, særlig siden den også kan brukes som stolsete. På kortere turer har det etter min erfaring vært viktigere med slynge eller annen bæreordning til bruk på flyplassene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Teller ned
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?Jeg synes den ser skummel ut med tanke på turbulens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Carve canem
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?
Hvordan da, mener du?
Da kan man vel ikke bruke den, for det er det vel ikke plass til, antar jeg.
![]() |
![]() |
#6 |
Teller ned
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?[quote=Marit K;3415284]Hvordan da, mener du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Carve canem
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?[quote=Benzo;3415302]
Festeordningene ser ok ut, og babyen sitter i 5-punkt-sele nedi der. Det kan jo være svakheter her jeg ikke har tenkt over. Jeg har aldri sett disse i bruk, utenom på bilder.
![]() |
![]() |
#8 |
This is normal!
|
For meg høres det ut som en god grunn til å ikke bruke penger på den.
![]() |
![]() |
#10 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2012
![]() |
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?Jeg har flydd mye med små. Et bæresjal og/eller ei slynge gjør samme jobben. Og kan brukes som teppe, pute, man kan amme skjermet i flyet, skifte ei bleie diskret osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?Hvor lang flytur er det snakk om, da? Jeg hadde nok vurdert det hvis det var over 2-3 timers tur, men ellers tror jeg kanskje jeg hadde droppet det. Jeg har brukt bæresele på flyplassen og hatt henne i fanget på drøssevis av flyturer, men da ikke lenger enn maks 50 min., så jeg vet jo ikke hvordan det ville funket på lange turer. Hvis den ikke er dyr å leie er det jo bare å gi det et forsøk, såklart.
![]() |
#12 |
Carve canem
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?Flyturen er bare på halvannen time, og nå viser det seg at vi skal sitte sammen med en haug med slektninger, så jeg skal nok få avlastet armene uansett. Den koster bare 299 å leie for en uke, så noen stor utgift hadde det uansett ikke vært. Kanskje neste gang.
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?Nei, det var jo ganske billig tross alt. Sikkert verdt å teste ved en lenger tur. Du kan sikkert la ham sirkulere litt mellom slektningene, ja.
![]() |
#15 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?Har ikke fått prøvd den selv, men har en venninne som har den. Hun kjøpte den på ebay for samme som det koster å leie den en uke. Hun reiser veldig mye med fly og flyr ofte langt, har brukt sin masse, er veldig fonøyd og skryter veldig av den.
![]() |
#16 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?Et alternativ er å få tak i bæreplate til voksipose:
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jan 2011
Med liten baby har jeg brukt elastisk sjal på fly. Da kan jeg ta babyen inn og ut av sjalet uten å måtte knyte av og på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Klar
|
![]() Sv: Flyebaby - noen som har prøvd?Den der hadde jeg absolutt satt pris på på flyturene vi nettopp har vært på. Det er slitsomt å sitte å holde 7 kg baby i 4 timer, altså. Særlig når han endelig sovner, og jeg blir sittende i en ubehagelig stilling for ikke å vekke ham. Likte også at man får blikk-kontakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Klar
|
Nå er jeg preget av nettopp å ha flydd med charterfly, for på så trange fly syns jeg det er drøyere å legge setet ned i fanget på den bak enn å be om at den foran ikke gjør det. Det har heller ikke så mye å si for comforten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|