Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Bunadsbrodering

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-13, 16:47   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Bunadsbrodering

Siden jeg likevel får en ufrivillig rolig sommer, tenkte jeg å gi meg i kast med å brodere bunad til eldstejenta. Hun skal konfirmeres om 4 år, så jeg har god tid, men det er jo like greit.

Hun ønsker seg enten Grafferdrakt, Gudbrandsdals festdrakt eller Lundebybunad. Tilhørighetsmessig er nok de to første riktigere enn den siste, men Lundeby kan også forsvares.

Jeg har ikke brodert bunad før, men har i det siste prøvd meg på en prøvelapp med et påtegnet mønster fra Gudbrandsds festdrakt og det har gått greit med litt prøving og feiling. Jeg TROR jeg skal få det til. Men hvilken bunad bør vi velge hvis vi skal ta avgjørelsen basert på hvem som er greiest å brodere? Grafferdrakt har mye broderi, men noen sier at den er lettere å brodere fordi blomstene er relativt store? Jeg synes Grafferdrakten er desidert finest, men den har mye broderi. Gudbrandsdals festdrakt føler jeg er litt kjedelig siden alle andre her har den. Jeg har aldri vært noen stor fan av den heller. Lundeby er uvanlig her, men fin den også og jeg innbiller meg kanskje at den er lettere å brodere enn Graffer?

Hva tror dere?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.