|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Kosthold, jeg er forvirretJeg har et heller elendig kosthold som jeg gjerne skulle gjort noe med. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte og med hva. Det skrives jo om dietter meg her og dietter meg der og jeg er totalt forvirret.
![]() |
![]() |
#2 |
Tatt på
|
![]() Sv: Kosthold, jeg er forvirretTil kylling og skinke kan du ta akkurat de grønnsakene du har lyst på. Kutte de i store biter og steke de i en wok (eller stekepanne går også fint). Ha litt fullkornsris eller eggnudler til og eventuelt litt soyasaus eller olje med krydder i.
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Kosthold, jeg er forvirretHer gårder mye i knekkebrød. Gjerne med en god skinke/spekeskinke eller eggerøre som lages i en fei. Det er typisk kveldsmat eller lunsj når jeg er hjemme.
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: Kosthold, jeg er forvirretHva mener du med elendig kosthold da? Hvis det er virkelig elendig, som i at det går i burgere og pizza for det meste, så er det vel greit nok å vri det om til litt sunnere alternativer. Sist redigert av -ea- : 01-05-13 kl 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kosthold, jeg er forvirretHva spiser du i løpet av en vanlig hverdag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kosthold, jeg er forvirretJeg har ikke tro på ulike dietter om man ikke har medisinske årsaker til å gå på dem. Jeg gikk ned 12 kg med følgende kosthold, og har beholdt vekta med samme kosthold:
Sist redigert av Tallulah : 01-05-13 kl 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Kosthold, jeg er forvirretDersom kostholdet ditt er heilt elendig, henger eg meg på Storm sitt råd om å melda deg på Grete Roede. Det kan også vera lurt å kikka på Roede- klubben, for ein kan finna mykje god informasjon der. Det er gratis, eller ein betalar litt.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kosthold, jeg er forvirretJeg har som mål å spise grønnsaker til alle måltider. Prøver å få i meg minst 800 g grønnsaker om dagen - det metter godt og inneholder fiber og masse nyttige næringsstoffer. I tillegg prøver jeg å bruke mest mulig rene råvarer av kjøtt/fisk og holder meg unna sukker og raske karbohydrater. Dette er enkle regler å forholde seg til, og nesten umulig å ha et dårlig kosthold hvis man følger dem.
![]() |
#10 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kosthold, jeg er forvirretJeg er enig med Tallulah og tenker at rene dietter ikke er holdbart om man skal ha en varig kostendring, og heller ikke nødvendig om man ikke har en medisinsk årsak.
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Kosthold, jeg er forvirretEnig med Tallulah med flere. Knekkebrød, grovt brød, grove kornprodukter, frukt og grønnsaker, rent kjøtt og fisk, begrense fete sauser og dressinger, begrense godteri. Hva spiser du nå siden du mener det er så ille? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Kosthold, jeg er forvirretTusen takk for forslag.
![]() |
![]() |
|
|